A 2444 négyzetméteres üzemcsarnok és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra, utak, közművek kialakítása 481 millió forintba került, ebből csaknem 235 millió forintot uniós támogatás fedezett – mondta a szakember. A Masped csoporthoz tartozó Globallog Logisztikai Kft. jogelődjét 1997-ben azzal a céllal alapították, hogy létrehozza és üzemeltesse az M5-ös, illetve M43-as autópályák bevezető szakasza mellett elhelyezkedő, 46 hektáros nagyságú területen fekvő Szegedi Ipari Logisztikai Központot.
A SZILK fejlesztése 2006-ban kezdődött el, melynek legfontosabb célja, hogy a dél-alföldi régió legjelentősebb logisztikai szolgáltatója legyen. A SZILK rendelkezik mind az „intermodális logisztikai központ”, mind az „ipari park” címmel. Fontos elemként jelenik meg a tevékenységek között az ingatlanok hasznosítása, a raktározási lehetőségek kiaknázása és a tanácsadás.
A Globallog Kft. 2006–2007-ben kezdte meg a tényleges fejlesztést, akkor első ütemben egy 2600 négyzetméteres raktárépület készült el, valamint egy irodaépület, amiben a vámhivatal kapott helyet. Emellett kamionparkolók készültek el és megkezdődött a logisztikai tevékenység. A második ütemben az infrastrukturális fejlesztések mellett elkészült a Hansa-Kontakt Kft. 30 ezer négyzetméteres raktárbázisa és az irodaépülete, ezt követte a Volvo Hungária Kft. kamionszervize és logisztikai bázisa, egy újabb raktárépület és a Hansa-Kontakt Kft. C+C áruháza.
A logisztikai központ 13 hektáros területén alakítja ki 920 megawatt kapacitású, kombinált ciklusú gázturbinás erőművét a Szeged Energia Zrt. – mondta az ügyvezető igazgató. A SZILK még meglévő 5-6 hektárnyi szabad területe iránt részben betelepülni szándékozó vállalkozások érdeklődnek, és a Globallog Kft. raktárkapacitását is bővítenék – mondta Vörös Béla.
(MTI)
Orbán Viktor: A bajban a magyarok összefognak