A gépsorok már készen állnak, év végétől a MÁV szolnoki járműjavító egyik csarnokában szerelik össze a két magyar tervezésű intercity kocsi prototípusát.
– Lehetőséget biztosít arra, hogy bebizonyítsuk, hogy képesek vagyunk új személykocsik gyártására, és Magyarországon mintegy másfél évtizedes szünet után újraindulhat az iparág – mondta a hírTV-nek Meggyes Tibor termelésszervezés-vezető.
A vasúti járműgyártást 17 éve állították le, Szolnokon azóta csak karbantartási munkákat végeznek a külföldön gyártott szerelvényeken. A MÁV járműparkjának átlagéletkora meghaladja a harminc évet.
– Kétszáz IC-kocsit kíván a következő tíz évben a MÁV beszerezni, illetve felújítani, erre a munkára szeretnénk pályázni. Első lépésként két prototípust készítünk el, az engedélyt a MÁV Zrt. igazgatóságától már megkaptuk. Terveink szerint 2012 végére ezeket át fogjuk adni a MÁV-Startnak – jelentette ki Zaránd György, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója.
Az új IC-kocsi nemcsak gyors, de kényelmes, és a modern technikával is felszerelték.
200 kilométeres/órás végsebességgel száguldhat a teljesen klimatizált szerelvény. A kocsi kiegészül a korábban nemigen alkalmazott vizuális utastájékoztatóval is – mondta Farkas László járműfejlesztési vezető.
A prototípust a tervek szerint 2013 tavaszán teszteli a MÁV, ha a szigorú előírásoknak megfelel, megkezdődhet a sorozatgyártás is.
(hírTV)
Magyar Péter brüsszeli embere szerint meg kell szüntetni a rezsicsökkentést, mert keveset kell fizetniük az embereknek