Ezt a típust másodszor teszteli a BKV, először 2008 nyarán próbálta ki. Azóta a fejlesztők, a Webasto, a Rába és a Molitus Kft. több ponton is fejlesztette a járművet és Euro 5-ös motorral szerelték fel. Az S91-essel indult az Orangeways a BKV midibusztenderén, amelyet meg is nyert, de a Közbeszerzési Döntőbizottság szabálytalanságokra hivatkozva megsemmisítette a tender végeredményét, később pedig a BKV is eredménytelenné nyilvánította a pályáztatást.
A magyar fejlesztésű, 8 méter hosszú midibuszról Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője a járművet bemutató keddi budapesti sajtótájékoztatón elmondta, a busz Európa több nagyvárosában is közlekedik, a tapasztalatok nagyon kedvezők, eddig több mint kétszázat értékesítettek.
Fotó: BKV Zrt.
Kozák Péter, a Molitus Kft ügyvezetője azt hangsúlyozta, hogy a járművet folyamatosan fejlesztik, és sokat tanultak a BKV midibusztenderéből is. Az elmúlt években olyan változtatásokat hajtottak végre a buszon, amelyekkel a BKV igényeit is ki tudják szolgálni.
Mint minden tesztbuszt, így ezt is ingyen használhatják az utasok, a 16-os (várbusz) vonalán az S91-es augusztus 22-ig közlekedik, menetrendje elérhető a BKV honlapján. A cég ezzel a busszal kapcsolatban is várja az utazók véleményét az [email protected] e-mail címre.
(MTI)
Autónak csapódott egy motoros Nyíregyházán, meghalt