A kft. 30 millió forintból a Környezet és energia operatív program támogatásával alakítja ki az üzletet, amely a tervek szerint 2012 tavaszán nyílik meg – írták a közleményben. A bolt a cég fenntartható helyi élelmiszerrendszer kidolgozását célzó projektjének részeként épül.
Csillag Péter projektfelelős elmondta: létrehoztak egy adatbázist, amelyben mintegy kétszáz helyi termelő szerepel, ennek alapján pedig marketing céllal kiadnak kézikönyvet is, amelyben ötven termelő jelenik majd meg. Elsősorban a helyi, kézműves termékeket előállítók, mezőgazdasági kistermelők, a Tolna megyében működő biogazdaságok számára kínálnak értékesítési lehetőséget. A projekt részeként a Szekszárd környéki helyi termékeket előállítók saját emblémát is kapnak, hogy a közvetlenül értékesített árujuk könnyebben azonosítható legyen.
Az Eco-Sensus Nonprofit Kft. korábban reprezentatív felmérést végzett Tolna megyében a helyi termékek fogyasztásáról, amelyek népszerűsítésére internetes kampányt is indított. A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek 32 százaléka fogyaszt nagyrészt helyi termékeket, és kétharmaduk számára fontos, hogy Tolna megyei termék kerüljön az asztalukra.
(MTI)
Haverjaival kötött túlárazott szerződéseket Magyar Péter amikor vezérigazgató volt