A kínai főváros januárban vezette be a korlátozást a légszennyeződés növekedésének fékezése végett és a közlekedési dugók miatt. Akkor a sorsoláson 1 a 11-hez volt a nyerési esély. Mostanra 1:35-re zsugorodott a valószínűség, azaz csaknem a 36 számjegyes rulettével azonos (abban az esetben, ha valaki egyetlen zsetonnal egyetlen számot játszik meg).
A sorsolás számítógépes, hetente tartják, akár egy lottóhúzást. A legutóbbin 614 ezer 441 igénylő között sorsoltak ki 17 ezer 555 autóbejegyzési jogot. Sokan vannak azonban olyanok, akik nyernek, ám nem tudnak kocsit venni, pusztán megpróbálják bebiztosítani maguknak a lehetőséget, hátha időközben pénzhez jutnak. A regula szerint fél évük van a vásárlásra. Számuk 30 ezerre tehető.
A kínai a legnagyobb nemzeti autópiac, 2009-ben haladta meg forgalmában az Egyesült Államokét. Az ázsiai ország autóparkja azonban sokkal gyorsabban bővül, mint például Peking úthálózatának áteresztőképessége. A kínai fővárosban már jövőre elérheti a 7 milliót az autószám.
(MTI)
Magyar Péter brüsszeli embere szerint meg kell szüntetni a rezsicsökkentést, mert keveset kell fizetniük az embereknek