A kutatásban kilencven termékcsoportot vizsgáltak, melyek együttes forgalma 2010 decembere és 2011 májusa között meghaladta a 640 milliárd forintot. Átlag felett nőtt ezen belül a sajt, a gyümölcsjoghurt, a tejföl, az étolaj és a vaj bolti eladása. A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek bevételében is, így ezek piaci részesedése stabil maradt, egyik félévről a másikra. A legutóbbi évek csökkenései után ez a trend javulást jelez.
A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19 600 általános élelmiszerüzletből 11 100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6400 tartozik az 51–200 négyzetméteres szegmensbe. Ugyanakkor a fogyasztók eléggé koncentráltan vásárolnak: értékben az élelmiszerek eladásából csaknem kétharmad jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre.
Éves szinten az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 2010 júniusa és 2011 májusa között meghaladta az 1300 milliárd forintot a vizsgált termékcsoportokból – áll a közleményben, amely a Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatásainak eredményein alapul.
(MTI)
Magyar Péter azzal büszkélkedik, hogy a 33. napon megérkezik munkahelyére