Visszatalált a világmárka az elhagyott ösvényre + Képek

Sok klub életben maradása áll vagy bukik azon, mely világmárka tartja elég erős reklámhordozónak a dresszt, melyben játékosai hétről hétre pályára lépnek. A magyar egyesületeknek csupán kis hányada volt képes kiharcolni előkelő pozíciót ezen a piacon, üdítő kivételnek számít Győr női kézilabdacsapata. A klub elnöke ráadásul a világ egyik legjelentősebb márkáját csábította a Kisalföldre.

Gabay Balázs
2011. 08. 05. 14:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zümmögő méhkasként bolydult fel a focivilág néhány hónappal ezelőtt, amikor napvilágot látott a hír: a Barcelona öt és fél éven át viseli majd mezén egy katari alapítvány logóját. A katalán klub 110 éves szűziességét dobta sutba, tegyük hozzá, nem kevés pénzért: a mezszponzor 47 milliárd forintnak megfelelő eurót utalt át a BL-győztes kasszájába.

Ami a férfi futballban a Real Madrid vagy a Manchester United, az a női kézilabdában a Győri Audi ETO. Az évről évre a Bajnokok Ligája döntőjébe vágyó csapat háza tájáról általában nem az anyagi gondokról érkeznek hírek: a klub stabil lábakon áll, köszönhetően a tehetős támogatóknak, a profi módon menedzselt csapatnak, no meg a világszínvonalú játékos teljesítménynek. Ezért is tűnt váratlannak a csütörtöki bejelentés: a Győri Audi ETO KC négyéves szerződést kötött az Adidasszal. Egy ilyen jelentős szponzori megállapodást többnyire hosszadalmas tárgyalások előznek meg, az ETO elnöke azonban egészen másról nyilatkozott.



„Nem mondhatnám, hogy hónapok óta tervezgettük ezt a lépést. Nem is tehettük volna, hiszen jövő év június 30-ig érvényes szerződésünk volt korábbi meztámogatónkkal, az Erimával. Amikor megválasztottak az ETO elnökének, hosszú távú együttműködést terveztem a szponzorral, a kapcsolat azonban az utóbbi időben messze nem volt felhőtlen, sok probléma felmerült – fogalmazott kertelés nélkül Kelecsényi Ernő, azt azonban nem volt hajlandó elárulni, mi volt a konkrét oka a szakításnak. – Bizonyos idő után egyszerűen váltani kellett, mi ugyanis úgy véljük, hogy mindenkinek az az alapvető célkitűzése, hogy a saját dolgával foglalkozzon. A szerződésbontás közös megegyezéssel történt, normálisan váltunk el. Innentől kezdve nem is szeretném, hogy a váltás oka téma legyen a sajtóban.”

Régi-új kapcsolat

Az Erima tehát ment, az Adidas pedig jött, mégpedig nem először. 2010-ig ugyanis a világ legnagyobb sportszergyártója volt a zöld-fehérek mezszponzora, ekképpen az új szerződéssel csupán egy régi támogató tűnt fel a színen. De vajon miért távozott egy évvel ezelőtt? – Én ebben az időszakban alelnök voltam, így nem lehettem ott a tárgyalásokon. Fogalmam sincs, hogy a korábbi vezetés miért váltott tavaly, de biztos lehet benne, hogy megvolt a pénzügyi oka.

Az elnök hozzátette, az Adidas hosszú távú, tradicionális támogatója volt az ETO-nak. Már a kilencvenes években a szponzorok között szerepelt, most pedig „hazatért” a Magvassy-sportcsarnokba. Ahogy a csapat elkezdte nyerni a bajnokságokat, és a BL-ben is egyre tovább verekedte magát, úgy javult „a támogatás minősége is”.



Az Adidas a csütörtökön aláírt szerződésben foglaltak szerint az ETO hivatalos mezszponzora lett, szerepelt azonban egy kitétel, amely a laikus szemnek nem egészen világos, ez pedig a „bónusz elem”.

– Nos, a megállapodás szerint az Adidas a sportfelszereléseket biztosítja majd a klub számára. Ezenfelül, amennyiben a csapatnak sikerül bejutni a Bajnokok Ligájába, netán meg is nyeri a sorozatot, akkor jöhet ez a bizonyos bónusz, ami anyagi szponzorációt jelent – mondta Kelecsényi. A végső cél innentől kezdve nem is lehet kérdéses, az elmondottak alapján ugyanis alaposan megnőtt a BL-trófea értéke.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.