41 milliárd forintból újul meg az 1-es és a 3-as villamosvonal

Az Új Széchenyi-terv keretein belül újulnak meg a fővárosi 1-es és 3-as villamosvonalak. A 41 milliárd forint összköltségű fejlesztéshez az Európai Unió mintegy 32 milliárd forint összegű támogatással járul hozzá. A projekt támogatási szerződését ünnepélyes keretek között, az Európai mobilitási héten írták alá 2011. szeptember 18-án Budapesten – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóközleményében.<br />

MNO
2011. 09. 18. 11:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai mobilitási hét komplex fővárosi programjának egyik elemeként rendezték meg az Autómentes hétvégét szeptember 17-én és 18-án. Az esemény második napján Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója ünnepélyes keretek között írták alá az 1-es és 3-as villamosvonalak fejlesztéséről szóló projekt támogatási szerződését – áll a közleményben.

A beruházás során mindkét vonalat felújítják és akadálymentesítik, a Rákóczi híd pesti hídfője és a Fehérvári út között meghosszabbítják az 1-es villamos déli vonalát. A villamosok gyorsabb haladását elősegítendő, a vonalak bizonyos szakaszain teljes vasúti pályacsere lesz, megújul a felsővezeték- és az energiaellátási hálózat is.

A tárca közleménye szerint az 1-es vonal a mai Rákóczi hídi végállomásától továbbépül a Rákóczi híd – Szerémi út – Hengermalom út nyomvonalon, csatlakozást biztosítva a Fehérvári úti villamosokhoz. Mind a meglévő, mind a tervezett szakaszokon valamennyi peron teljesen átépül, így a megállók alacsonypadlós villamosok fogadására is alkalmasak lesznek. Több helyen lift és mozgólépcső kapcsolja majd össze a peront az aluljárórendszerekkel. A peronokat új tetők borítják majd, az utasok könnyebb eligazodását pedig korszerű utastájékoztató rendszer szolgálja majd.

A 3-as villamos vonalán megújulnak a keresztező utak átjárói. A Bihari úti egyvágányú szakasz helyén két vágányt építenek ki, növelve ezzel az áthaladó villamosok lehetséges számát. Az 1-es villamos vonalához hasonlóan itt is megújul majd valamennyi peron alacsonypadlós járművek fogadására készen, az akadálymentes közlekedés feltételeinek megfelelően. A tömegközlekedés elősegítése érdekében a villamosok érzékelésére alkalmas jelzőlámparendszerek épülnek, ezzel az utazási idő is csökken – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.