A KSH 70 millióval kevesebből oldja meg a népszámlálási kampányt

Az idei népszámlálás kampányára majdnem 70 millió forinttal kevesebbet költ a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), mint a tíz évvel ezelőtti, legutóbbi népszámlálás kampányára – közölte Kruchina Vince, a KSH sajtó- és kommunikációs osztályának vezetője csütörtökön az MTI-vel.

MNO
2011. 09. 08. 13:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint mondta, a kampányra fordított teljes összeg – nettó 234 millió forint – hozzávetőleg a népszámlálás teljes költségeinek alig 1,5 százalékát teszi ki. A teljesen pontos adatok azért nem állnak még rendelkezésre, mert a kampánnyal kapcsolatos keretszerződések egy részét még nem véglegesítették, de az összeg minden bizonnyal ennyi lesz – tette hozzá.

Beszámolt arról, hogy az összköltség legnagyobb részét a médiavásárlás teszi ki, nettó 177 millió forintot felületvásárlásra, azaz televíziós megjelenésekre, a városokban és az autópályák mentén elhelyezett óriásplakátokra, illetve a városi nyomtatott sajtóra költenek. Felületvásárlással az Inter-Media Group ügynökséget bízták meg. Az egyebek mellett reprezentációs füzetek, diákzsebkönyvek promóciós nyomdai költségei mintegy nettó 22 millió forintra rúgnak, ezek gondozását a Közlöny Kiadó végzi – közölte Kruchina Vince.

Elmondása szerint a népszámlálás arculatának grafikai kivitelezési munkálatai körülbelül nettó 8,2 forintba kerülnek majd. Ebből az összegből a kreatív szakemberek költségeit, a rádió- és televíziós spotok forgatókönyvírását, rádióspotok gyártását, plakáttervezést és általában minden grafikai, tördelési munkálatot fedeznek. Ezen feladatok ellátására a Lounge Desing Stúdiót bízták meg.

A filmgyártás költsége összesen nettó 25 millió forint körül lesz, ebben benne van három tévéspot, amelyek már a közönség elé kerültek. Készítenek egy dokumentumfilmet is, ami megörökíti a népszámlálás folyamatát, és október-november folyamán lesz látható – tudatta a KSH osztályvezetője. Kitért arra, hogy a spotok közül az egyik romaszervezetek közreműködésével jött létre, az Ide tartozunk! kampány részeként. A spotokat szoros együttműködésben készítették társadalmi szervezetekkel.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.