Mint mondta, a kampányra fordított teljes összeg – nettó 234 millió forint – hozzávetőleg a népszámlálás teljes költségeinek alig 1,5 százalékát teszi ki. A teljesen pontos adatok azért nem állnak még rendelkezésre, mert a kampánnyal kapcsolatos keretszerződések egy részét még nem véglegesítették, de az összeg minden bizonnyal ennyi lesz – tette hozzá.
Beszámolt arról, hogy az összköltség legnagyobb részét a médiavásárlás teszi ki, nettó 177 millió forintot felületvásárlásra, azaz televíziós megjelenésekre, a városokban és az autópályák mentén elhelyezett óriásplakátokra, illetve a városi nyomtatott sajtóra költenek. Felületvásárlással az Inter-Media Group ügynökséget bízták meg. Az egyebek mellett reprezentációs füzetek, diákzsebkönyvek promóciós nyomdai költségei mintegy nettó 22 millió forintra rúgnak, ezek gondozását a Közlöny Kiadó végzi – közölte Kruchina Vince.
Elmondása szerint a népszámlálás arculatának grafikai kivitelezési munkálatai körülbelül nettó 8,2 forintba kerülnek majd. Ebből az összegből a kreatív szakemberek költségeit, a rádió- és televíziós spotok forgatókönyvírását, rádióspotok gyártását, plakáttervezést és általában minden grafikai, tördelési munkálatot fedeznek. Ezen feladatok ellátására a Lounge Desing Stúdiót bízták meg.
A filmgyártás költsége összesen nettó 25 millió forint körül lesz, ebben benne van három tévéspot, amelyek már a közönség elé kerültek. Készítenek egy dokumentumfilmet is, ami megörökíti a népszámlálás folyamatát, és október-november folyamán lesz látható – tudatta a KSH osztályvezetője. Kitért arra, hogy a spotok közül az egyik romaszervezetek közreműködésével jött létre, az Ide tartozunk! kampány részeként. A spotokat szoros együttműködésben készítették társadalmi szervezetekkel.
(MTI)

Így telt Gyárfás Tamás első napja a börtönben