A Mol a második legnagyobb

A közép-európai cégek Deloitte által készített 500-as listáján 15 530 millió eurós tavalyi nettó árbevételével tartja második helyét a Mol, de a lista elején – a 12. helyen – szerepel az Audi Hungária is.

MNO
2011. 09. 08. 14:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Deloitte könyvvizsgáló és tanácsadó cég csütörtöki közleményéből kiderül, hogy az évente elkészített régiós 500-as lista élén a lengyel PKN Orlen olajipari vállalat áll. Az idei 500-as listát is a lengyel cégek uralják: a vállalatok több mint egyharmadát Lengyelország adja, összesen 173 vállalattal, míg Csehországot 80, Magyarországot pedig 68 cég képviseli a rangsorban.

Az összesítésben harmadik – 8698 millió eurós tavalyi nettó árbevétellel – a cseh Skoda, a negyedik helyen pedig az ukrán Naftogas áll. A Deloitte hangsúlyozza: 2010-ben az egy évvel korábbi 16 százalék után a listán szereplő cégeknek már csaknem 80 százaléka növekvő bevételt könyvelhetett el.

A közlemény idézi Seres Bélát, a Deloitte közép-európai pénzügyi tanácsadási üzletágának ügyvezető partnerét, aki szerint azonban a növekedés illékony. A válságból kilábaló országok – mint például Lengyelország, Csehország és Szlovákia – és a válságot lassabban leküzdő országok – Románia, Magyarország és Horvátország – idén ugyanazokkal a gondokkal szembesülnek: a fogyasztás fokozatos visszaesésével, szigorú költségmegszorítással a cégeknél, valamint az exportlehetőségek fenyegetettségével a nyugati gazdaságok lassulása miatt.

A korábbi évekhez hasonlóan a ranglistát továbbra is a régió energiaipari vállalatai dominálják, a legnagyobb számbeli növekedést mégis a gyáripar produkálta, mely jól tükrözi a 2010-es év exportorientált ipari termelésnövekedését – olvasható a közleményben. A listán szereplő gyártó cégeknek 2010 során nem csupán a száma nőtt 16-tal (összesen 117-re) de az euróban mért 23 százalékos átlagos bevételnövekedésük is lényegesen nagyobb volt, mint a többi iparágé.

A listáról legnagyobb létszámban eltűnő iparági szereplők, a legnagyobb „vesztesek” a technológia, média és telekommunikáció (TMT) területén működő vállalatok (számuk a 2009-es 43-ról 39-re csökkent), illetve a fogyasztási cikkeket gyártó, a kereskedelmi és a szállítmányozó vállalatok, amelyeknek száma a korábbi 169-ről 157-re csökkent az 500 legnagyobb között.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.