A brit boltok 80 százaléka él ezzel a fortéllyal, a vevő pedig boldog, mert azt hiszi, hogy bő öt centivel „szűkebb” dereka kerülete az általa tudottnál. A kereskedelmi trükköt a nőknél kezdték bevetni, hogy karcsúbbnak higgyék magukat és persze lelkesebben vegyék meg a bővebb ruhákat.
A The Sunday Telegraph című brit lap felmérése szerint a nadrágoknak legalább a fele „alulméretezett” számozásában. A lap félszáz nadrágot vizsgált meg tucatnyi áruházban, és 28 volt nagyobb a ráírtnál.
A Levi’s amerikai ruhagyártó cég szóvivője magyarázatul azt hozta fel, hogy egyes szabásoknál – az 501-esnél és az 527-esnél – a nadrág övrésze lejjebb kell, hogy kerüljön a csípőn a divathoz igazodón, márpedig az a testtáj szélesebb, mint a derék, a méretnél viszont a derékbőséget adják meg – mivel a vevő azt ismeri –, nem pedig az éppen aktuális „divatvonalnak” megfelelő csípőszélességet.
(MTI)

Gázolt a vonat Galgamácsa közelében