Ennél nem volt régebbi filmje?

Két Hitchcock-színész jelenlétében az Amerikai Filmakadémia díszvetítésen mutatta be a The White Shadow című, legkorábbinak vélt Hitchcock-filmet Beverly Hillsben.

MNO
2011. 09. 26. 9:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A napokban rendezett vetítésen az Észak-északnyugatban szereplő Eva Marie Saint és egy másik Hitchcock-alkotás, a Szabotőr sztárja, Norman Lloyd jelent meg. A meghívottak között ültek az Új-Zélandi Filmarchívum szakértői is, az 1924-ből származó The White Shadow című film ugyanis az archívumból származik.

A nitráttekercsek a 90-es években kerültek az archívumba, ahol Leslie Anne Lewis, a Nemzeti Filmmegőrzési Alapítvány munkatársa bukkant rájuk, és hosszadalmas kutatómunkával sikerült kétséget kizáróan azonosítania a filmet. A produkció hattekercses lehetett, ám csupán az első három van meg. A díszbemutatón is ennyit láthatott belőle a közönség. A filmarchívum vezetője, Frank Stark úgy vélte, azért maradhatott fenn a páratlan filmrészlet éppen Új-Zélandon, mivel annak idején a szigetország volt az egyik utolsó állomása a filmek forgalmazásának.

A melodráma főszerepében Betty Compson tűnik fel, aki különböző természetű ikertestvéreket alakít. Egyikükbe, az Európába utazó Nancybe beleszeret egy amerikai művésznövendék. A lány azonban eltűnik, és fájdalomtól sújtott apja útra kel, hogy megkeresse. A némafilm ezen a ponton ér véget – a befejezés várat magára, amíg meg nem kerülnek a hiányzó tekercsek.

Bár Hitchcock írta a film forgatókönyvét, tervezte a díszleteket, ő volt a vágó, de csak asszisztense volt a film rendezőjének, Graham Cuttsnak, aki szakmai féltékenységgel tekintett a feltörekvő alkotóra. „Hitch nem igazán foglalkozott a színészekkel a karakterek megformálásával kapcsolatban, viszont hihetetlen érzéke volt a szereplők külsejének kialakításához. Beleszólt, milyen legyen a haj, a maszk, az ékszer, a ruha – valahogy a külső megteremtése segített nekem a szerepem belső megformálásában” – idézte fel Eva Marie Saint a közös munkát.

Norman Lloyd szerint Hitchcock a némafilmekből hozta magával azt a képességet, hogy dialógusok nélkül, a kamerával tudott „írni”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.