Jól érezték magukat a családok

Összességében sikeresnek értékelték szervezői azokat a hőspróbákat, amelyeket az idén először, májustól szeptemberig rendeztek meg a Dél-dunántúli régió várainak és kastélyainak népszerűsítésére.

MNO
2011. 09. 21. 18:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hegyi Zsuzsa, a Magyar Turizmus Zrt. dél-dunántúli regionális marketingigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a próbákat 500 család, azaz mintegy 2000 ember teljesítette, a várakra és a kastélyokra pedig 26 500-an voltak kíváncsiak az interneten. A rendezvények résztvevői jól érezték magukat, erről tanúskodik a játékok oldalára feltöltött több tucat, személyes élményt megörökítő fotó is – tette hozzá.

A marketingigazgató úgy vélte: mindez összességében jó eredmény annak tükrében, hogy a régió legnépszerűbb várát, a siklósit rekonstrukció miatt az idegenforgalmi szezon kezdetén még nem látogathatta a nagyközönség. Egyúttal reményét fejezte ki, hogy a rendezvénysorozat jövőre kétszer ennyi érdeklődőt vonz. Hegyi Zsuzsa megjegyezte, hogy aki most kapna kedvet a próbákhoz, szombaton, a baranyai Bikalon működő reneszánsz élménybirtokra tervezett záróeseményen bizonyíthat. A hőspróbafinálén választják meg a dél-dunántúli várak hősét és hőskisasszonyát is.

A marketingigazgató utalt rá: a családok tartalmas kikapcsolódásául szolgáló, májustól szeptemberig tartó hőspróbákat a Dél-dunántúli Vár és Kastélyturisztikai Klaszter szervezte a régió várai és kastélyai forgalmának növelésére. A térség hét történelmi vára, a bikali reneszánsz élménybirtok és négy kastélyszálló működtetőit, tulajdonosait tömörítő klaszter a 6-14 éves gyerekeket, valamint az őket kísérő szülőket várta.

A hétvégenként szervezett programok résztvevői játékos foglalkozásokon, versenyeken tehették próbára ügyességüket és bátorságukat úgy, hogy egyúttal történelmi ismereteiket is gyarapították. A próbák – amelyek között volt íjászat, pénzverés, fazekasság és ruhakészítés is – egy-egy helyszín történetéhez, legendájához kapcsolódtak. A gyerekek a várakhoz kötődő híres személyiségekkel azonosulhattak, igazi hősökké válhattak, és a próbák teljesítéséért medált kaptak. A megfáradt családokat a kastélyszállók várták szolgáltatásaikkal. Emellett arra is lehetőség van, hogy a résztvevők az internetes közösségi oldalakon megosszák egymással a várakban szerzett élményeiket.

A klaszter 40 millió forintból, nagyrészt európai uniós forrásból valósította meg a hőspróbákkal kapcsolatos terveit. A pénzből megvásárolták a rendezvények lebonyolításához szükséges eszközöket, felszereléseket, de költöttek marketingre és a próbáknál közreműködő animátorok képzésére is.

A klasztertagok e múltidéző, az államalapítás és a reneszánsz kor között élt hősök életét felidéző programokat azért tartják szükségesnek, mert úgy látják, a várak csak így vehetik fel a versenyt az egyéb, egyre vonzóbb szabadidős tevékenységeket kínáló szolgáltatókkal. Mivel a várak hozzájuk képest kevés élményelemet tartogatnak a gyermekek számára, a fiatalok szinte már csak a televízióból és a történelemkönyvekből ismerik ezen építményeket.

A Dél-Dunántúl hét történelmi várának évente mintegy 200 ezer látogatója van, a forgalom fele a siklósi várhoz kötődik. A cél az, hogy a vendégek száma emelkedjen a következő években.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.