Kevésbé nőtt az ipari termelés

Augusztusban mérséklődött az ipari termelés növekedése, enyhült az infláció és csökkent a termelői árak növekedésének üteme Kínában – közölte pénteken a kínai nemzeti statisztikai hivatal.

MNO
2011. 09. 09. 7:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztusban az előző havihoz képest 1,0 százalékkal, éves szinten pedig 13,5 százalékkal nőtt az ipari termelés Kínában, a júliusi 14 százaléktól elmaradó mértékben. A kiskereskedelmi forgalom éves szinten 17,0 százalékkal emelkedett a júliusi 17,2 százalék után, az előző havihoz képest pedig 1,36 százalékkal. Júniusban az ipari termelés 15,1 százalékkal, a kiskereskedelmi forgalom 17,7 százalékkal emelkedett.

Augusztusban kissé enyhült az infláció Kínában, bár az élelmiszerárak jelentős mértékben nőttek. A fogyasztói árak 6,2 százalékkal emelkedtek az előző évihez képest augusztusban a júliusi 6,5 százalék után. Az élelmiszerárak ezen belül 13,4 százalékkal a júliusi 14,8 százalék után. A termelői árak augusztusban évi 7,3 százalékkal emelkedtek a júliusi 7,5 százalék után. Augusztusban Kína, a világ legnagyobb acéltermelője 77 millió tonna acélt állított elő, 12,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Júliusban 75,7 millió tonna acélt állított elő Kína. A kínai olajfinomítók 36,78 millió tonna olajterméket állítottak elő augusztusban, 4,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Kína energiatermelése augusztusban éves szinten 10 százalékkal, 426 milliárd kilowattórára emelkedett. Az év első nyolc hónapjában az áramtermelés 13 százalékkal, 3,07 ezer milliárd kilowattórára nőtt.

Kína a második negyedévben 9,5 százalékos GDP-növekedést ért el. A nemzeti statisztikai hivatal felülvizsgálta és visszamenőleg 10,3 százalékról 10,4 százalékra módosította a 2010-es GDP-növekedést.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.