Rory Bruer, a stúdió nemzetközi forgalmazási főnöke a The Hollywood Reporternek elmondta: igyekeztek elegendő időt hagyni a mozisoknak az átállásra. A lépés nyilván összefüggésben van azzal, hogy a hollywoodi stúdiók a digitális (online) eladásokkal sem pótolt, erősen visszaesett DVD-forgalom miatt kényes anyagi helyzetben vannak.
Az azonban nem világos, hogy kire hárul majd a pluszköltség. A mozisok máris rengeteget invesztáltak a háromdimenziós filmek vetítéséhez szükséges technikai feltételek megteremtésébe, a nézők viszont, akik eleve többet fizetnek a térélményű produkciókért, nem lesznek boldogok, ha a szemüveggel megfejelve tovább srófolják a jegyárat. A költség az elemzők szerint esetleg a hirdetőkre is hárítható. A Warner Bros. ugyanakkor közölte, nem változtat korábbi gyakorlatán a szemüvegekkel kapcsolatban, azt azonban nem árulták el, hogy milyen szerződésük van a mozisokkal.
Az Egyesült Államokban és Kanadában tavaly 6 százalékkal emelkedtek az átlagos mozijegyárak, és elérték a 7,89 dollárt (1665 forintot). A nagyvárosokban, mint New York és Los Angeles, azonban akár ennek duplájába is kerülhet a jegy. A New York-iak például igazán pipák voltak tavaly, amikor sok mozi húszdolláros (4200 forintos) belépőket kínált a Shrek a vége, fuss el véle című 3D-s produkcióra.
(MTI)
Így védik a taxis hiénák helyeit a budapesti kigyúrt verőemberek - videó