A dohánygyártóknak és a beszállítóknak 2012. március 21-ig kell áttérniük az új csomagolásra, a dobozok mindkét oldalának 75 százalékát kell beborítaniuk a figyelemfelkeltő képekkel. Jelenleg csupán a csomagolások felét fedik el a hasonló képek és feliratok. Június 19. után pedig már nem kerülhetnek kereskedelmi forgalomba olyan szívnivalók, amelyeken nem az új ábrák valamelyike szerepel.
A 16 darab új címkén egyebek között egy kórházi ágyon fekvő, tüdőrák miatt haldokló nő képe látható, egy férfié, akinek lyuk van a torkán a dohányzás következtében kialakult gégerák miatti műtéttől, valamint egy beteg, rákos nyelvről készített közeli felvétel.
„Nagyobbá, figyelemfelkeltőbbé és még érthetőbbé akartuk tenni a képeket. Az ábrák meglehetősen durvák és ijesztőek is, de ez a dohányzás kegyetlen valósága” – hangoztatta Leona Aglukkaq egészségügyi miniszter az új címkéket bemutató rendezvényen. „Az elmúlt években az emberek egyszerűen hozzászoktak a régi képekhez, ezért ismét szeretnénk megragadni a figyelmüket” – tette hozzá.
A dohányzó felnőtt kanadaiak aránya rekordszintű 17 százalékra esett vissza 2010-ben az első elrettentő ábrájú cigarettásdobozok megjelentését megelőző millenniumi évben mért 24 százalékról.
(MTI)
Így védik a taxis hiénák helyeit a budapesti kigyúrt verőemberek - videó