Továbbra is özönlenek az állampolgári jogok országgyűlési biztosának hivatalához a banki hitelfelvevők panaszai. – Szeptember elejéig nagyjából 140 beadvány érkezett, ami – az eddigi négyezres ügyforgalommal összevetve – jelentősnek nevezhető – mondta lapunknak az ombudsman pénzügyi kérdésekkel foglalkozó munkatársa. Hajas Barnabástól megtudtuk: 2008, vagyis a válság kirobbanása óta sokan fordultak a biztoshoz a bankok magatartása miatt. A társadalmi-gazdasági folyamatokat hűen tükrözi, hogy a krízist megelőző időkben azt kifogásolták az emberek: a bank nem adott számukra hitelt. Manapság ugyanakkor a legtöbb beadvány arról szól, hogy az ügyfél anyagi helyzete megrendült, amit részben vagy egészben a banki, pénzügyi szerződések hátrányos passzusai idézték elő. Panaszaikban a hitelfelvevők legtöbbször a kamat és a törlesztőrészlet kiszámításának módját sérelmezik, míg számos esetben a hitelszerződés felmondásának mikéntjét teszik szóvá. Hajas Barnabás kiemelte: mind több kifogás érkezik a kölcsönmegállapodások kíséretében aláírt kiegészítő kontraktusok miatt. Sokan ugyanis a hitel felvételekor lakásmegtakarítási, nyugdíjcélú vagy más befektetésbe fogtak, egyesek a kapcsolódó szerződések feltételeit is visszásnak tartják.
A teljes cikket a Magyar Nemzet 2011. szeptember 13-i számában olvashatja.

Megrázó gyilkosságok – nő a feszültség a magyar társadalomban