Az egyedi kiadáshoz 80 kilogramm aranyat, 15 kilogramm ezüstöt és 10 ezer drágakövet, egyebek közt gyémántot és rubintot használtak fel – még a kerekekre is jutott. A csillogó karosszériájú Nanót maga az autókonszern feje, Rata Tata mutatta be Mumbaiban hétfőn.
A szikrázó kisautó egy ötvösműhely megfeszített munkájának eredménye, tizennégyen dolgoztak rajta. A munkát a világ legnagyobb aranykarkötőjét gyártó Titan társasághoz tartozó Goldplus végezte. A műhely képviselője szerint művük az indiai ékszerészet ötezer évét ünnepli.
A Tata csoport azt reméli, hogy a nemesfémbe és drágakőbe öltöztetett Nano révén fellendül a fapados autó eladása.
Az arany-Nano értékét hozzávetőleg 220 millió rúpiára, azaz 961 millió forintnak megfelelő összegre becsülik. A kiskocsi azonban nem eladó, fél évig járja majd a legnagyobb indiai városokat, hogy népszerűsítse a márkát.
A Tata Nano három éve mutatkozott be nagy felhajtás közepette. A világ legolcsóbb autójaként reklámozott jármű vételárát százezer rúpiában, vagyis 400 ezer forintnak megfelelő összegben határozták meg adók és egyéb illetékek nélkül. Többek között technikai problémák miatt mégsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak 70 ezer van forgalomban belőle.
A kocsi a hajdani Trabanthoz hasonló méretű és tömegű négyszemélyes kisautó, amelyet nem szereltek fel semmiféle extra tartozékkal.
(MTI)
Ha óvni akarja az erdőket, akkor ilyen fenyőt ne vegyen! Még az emberi szervezetet is károsítja















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!