Az egyedi kiadáshoz 80 kilogramm aranyat, 15 kilogramm ezüstöt és 10 ezer drágakövet, egyebek közt gyémántot és rubintot használtak fel – még a kerekekre is jutott. A csillogó karosszériájú Nanót maga az autókonszern feje, Rata Tata mutatta be Mumbaiban hétfőn.
A szikrázó kisautó egy ötvösműhely megfeszített munkájának eredménye, tizennégyen dolgoztak rajta. A munkát a világ legnagyobb aranykarkötőjét gyártó Titan társasághoz tartozó Goldplus végezte. A műhely képviselője szerint művük az indiai ékszerészet ötezer évét ünnepli.
A Tata csoport azt reméli, hogy a nemesfémbe és drágakőbe öltöztetett Nano révén fellendül a fapados autó eladása.
Az arany-Nano értékét hozzávetőleg 220 millió rúpiára, azaz 961 millió forintnak megfelelő összegre becsülik. A kiskocsi azonban nem eladó, fél évig járja majd a legnagyobb indiai városokat, hogy népszerűsítse a márkát.
A Tata Nano három éve mutatkozott be nagy felhajtás közepette. A világ legolcsóbb autójaként reklámozott jármű vételárát százezer rúpiában, vagyis 400 ezer forintnak megfelelő összegben határozták meg adók és egyéb illetékek nélkül. Többek között technikai problémák miatt mégsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak 70 ezer van forgalomban belőle.
A kocsi a hajdani Trabanthoz hasonló méretű és tömegű négyszemélyes kisautó, amelyet nem szereltek fel semmiféle extra tartozékkal.
(MTI)
Itt vannak a legviccesebb mémek Magyar Péter legújabb akciójáról