Tíz százalékkal kevesebb panasz érkezett a PSZÁF-hez

Az első félévben 9,9 százalékkal csökkent a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) érkező beadványok és megkeresések száma az előző félévhez viszonyítva, a pénzügyi szervezetekhez érkező panaszok száma pedig 1,2 százalékkal nőtt, vagyis gyakorlatilag stagnált a felügyelet adatai szerint.

MNO
2011. 09. 23. 5:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felügyeleti beadványok száma (3168 darab) a PSZÁF honlapján közzétett jelentés szerint 2010 második félévéhez viszonyítva 26,4 százalékkal mérséklődött, ami a két legnagyobb részesedéssel bíró pénzpiaci és biztosítási szektort érintette jelentősen. Az előbbi esetében a csökkenés mértéke közel 22 százalék volt, míg az utóbbinál a 34 százalékot is meghaladta. A tőkepiaci szektorra vonatkozó beadványok száma változatlanul elenyésző (34 darab). A pénztári szektorra érkezett beadványok száma növekedett ugyan az előző félévhez képest, de darabszámuk (109) a vizsgált időszakban nem tekinthető jelentősnek – állapítja meg a felügyelet.

A felügyelethez érkezett összes fogyasztói beadvány 63 százalékát a pénz- és tőkepiaci szektorral kapcsolatosak (1996 darab) tették ki. Az első félévben leginkább a szolgáltatás minőségével, az elszámolások, a megbízások teljesítésével és az egyéb ügyviteli hibákkal összefüggő beadványokkal fordultak a felügyelethez az ügyfelek, ezek együttesen az összes mintegy felét tették ki. A hitelezéssel összefüggésben a felügyelethez érkezett beadványok száma az összes pénz- és tőkepiaci beadvány közel kétharmadát adta, számuk – a megelőző négy félév adatait tekintve – jelentősen, mintegy harmadával csökkent. A legtöbb, hitelezéssel összefüggő ügyfélbeadvány hátterében az elmúlt két évben a devizahitelek törlesztőrészleteinek folyamatos emelkedése állt.

Ami az intézményeknél bejelentett panaszokat illeti, 40 százalékuk a bankkártyaműveletekkel, mintegy 22 százalékuk a számlavezetéssel volt kapcsolatos, ezek részesedése jóval nagyobb arányú, mint ami a felügyelethez érkező beadványoknál. Az intézményi panaszoknak csak mintegy 17,2 százaléka volt olyan, ami a hitelezési tevékenységgel összefüggésben keletkezett.

Az első félévben piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben érkeztek a felügyelethez beadványok a pénzpiaci szektorban a Magyar Cetelem Bankra, illetve a Budapest Bankra, ugyanakkor piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett az MKB Bankra, a K&H Bankra, illetve az UniCredit Bankra és az UniCredit Jelzálogbankra.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.