Idén áprilisban nyíltak meg az irodák Debrecenben, Egerben, Győrött, Kaposváron, Kecskeméten, Szegeden, Székesfehérváron és Zalaegerszegen. A fogyasztók számára ingyenesen elérhető szolgáltatást a PSZÁF finanszírozza.
A tanácsadó irodákhoz beérkezett pénzügyi fogyasztói megkeresések döntő részét – közel háromnegyedét – a pénzpiaci beadványok, ezen belül is kiemelten a devizaalapú jelzáloghitelekkel kapcsolatos tájékoztatási hiányosságok adták. A biztosítási panaszok a megkeresések egyhatodát teszik ki. Ezek között azonos a kötelező gépjármű-, a vagyon- és az életbiztosításokra tett panaszok aránya. A fogyasztók a szolgáltatás elutasítását vagy a kifizetendő biztosítási összeg mértékét vitatták.
Emelkedik a nyugdíjpénztári – elsősorban a magánág reálhozamával kapcsolatos – megkeresések száma, miközben viszonylag kevés a tőkepiaci beadványok aránya. A beadványok legnagyobb hányadánál a tanácsadók a pénzügyi szolgáltatókhoz küldendő panasznyomtatványok megfelelő kitöltésében segítettek.
Az irodákban a fogyasztók jogász és közgazdász szakemberektől kapnak felvilágosítást a pénzügyekkel kapcsolatos kérdéseikre. Az irodák nem tudnak díjmentes jogi képviseletet biztosítani a hatóságok, bíróságok előtti eljárásokban, és anyagi segítséget sem tudnak nyújtani a fogyasztóknak a problémáik átmeneti áthidalására.
(MTI)T

Kutyás strand a Balatonnál – így pihenhet együtt a gazdi és a kutya idén nyáron