Mint a párizsi Le Figaro írja, a McCafé tartine (vajaskenyér) nevű menüben az amerikai gyorsétkeztető láncolat két, jellegzetesen francia péksüteményt (petit pain), kis üveg lekvárt, kis adag vajat és egy meleg italt kínál 3 és fél euróért (mintegy ezer forint). Igaz, a McCafék, amelyek 2004-ben tűntek fel, tavalyi 18 millió eurós forgalmukkal ma még az amerikai óriáscég franciaországi teljes forgalmának alig 1 százalékát képviselik. Az idén azonban 50 új McCafé nyílt, és így már 134 működik belőlük francia földön. Január óta 10 millió vendégük volt – tavaly összesen szolgáltak ki ennyit.
A franciás ajánlattal a világcég a reggeli forgalmat kívánja fellendíteni. A McDonald’s üzletekbe a legtöbben ebéd- és vacsoraidőben térnek be, viszont a McCafék forgalma megoszlik: a vendégek negyedrésze reggelizni jön, 40 százalékuk délután, a többiek ebéd után hörpintik fel kávéjukat ezekben az egységekben.
(MTI)
Korábban farmközpontokba terelte volna a falvak népét Magyar Péter tanácsadója