Tiltakozó kerületek

Gidró
2000. 05. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan júniustól fizetni kell a parkolásért a főváros VI., a VII., és a VIII. kerületének egy részén. A városrészek egyébként az Alkotmánybírósághoz és a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulnak, mert álláspontjuk szerint a főváros parkolási rendelete korlátozza a kerületek jogait, illetve akadályozza a szabad piaci versenyt.- Százhúsz, illetve hatvan forintba kerül majd a parkolás Terézváros, Erzsébetváros és Józsefváros jelentős részén – jelentette be a három kerület alpolgármestere. A városrészek közös parkolási társulásának tenderén győztes cég már megkezdte a parkolóórák telepítését, a rendszer a próbaüzem után – várhatóan június közepén, de legkésőbb július elején – már élesben üzemel majd közel kilencezer parkolóhelyen.Gotthard Gábor VIII. kerületi alpolgármester, a parkolási társulás soros elnöke elmondta: a 220 darab pakolóóra telepítésének költségeit a Siemens Rt. vállalta, így az önkormányzatok egyetlen fillér közpénzt sem költenek el. A Siemens egyébként tíz évre garanciát vállalt a kerületeket megillető bevételek kifizetésére. A városrészek tíz esztendőn át fix bevételt kapnak, az általuk választott díjcsomagtól függően 40, 50 vagy 60 millió forintot. Ha a teljes bevétel meghaladja ezt az összeget, akkor a maradék pénzen a kerületek és a Siemens a díjcsomagtól függő arányban részesülnek. Gotthard Gábor elmondta azt is: a bevételeket a fővárosi társulással ellentétesen nem közös kasszából osztják vissza, minden egyes kerület a saját területén elhelyezett parkolóórák bevételét kapja. – A telepítendő rendszer naprakészen rögzíti az egyes parkolóórák bevételét is, így a nap bármelyik pillanatában ellenőrizhetjük, hogy addig mennyi pénzt költöttek el az autósok egy-egy parkolóhelyen – fűzte hozzá az alpolgármester.Kovács Krisztián, a VI. kerület alpolgármestere azt közölte: a Siemenstől nagyobb alapdíjban részesültek, mint amit a fővárostól kaptak volna, ha velük hozzák létre a parkolási társulást. Kovács Krisztián egyébként a fővárosi szabályozást okolta a parkolási kedvezmények szűk köre miatt. Példaként említette: még arra sincs lehetőség, hogy a kerület főútvonalai mentén élők a saját lakásuk közelében ingyenesen parkoljanak.Hunwald György, VII. kerület alpolgármestere arra hívta fel a figyelmet: a főváros mai parkolóórái tízéves lemaradásban vannak a kerületek óráihoz képest. A főváros az általa használt órákat egyébként drágábban adta volna el a városrészeknek, mint amennyibe a lényegesen korszerűbb darabok kerülnek. Hunwald közölte: a parkolási társaság megkapja a büntetések behajtásának jogát, amihez a kerületek biztosítják az adatokat.Az alpolgármesterek azt is nehezményezték, hogy a főváros még mindig nem biztosította a kerületi főutakon működő fővárosi parkolóórák chipkártyás rendszerének adatait, így a városrészek nem tudtak a fővárosival kompatíbilis rendszert kiépíteni.Juharos Róbert, Józsefváros fideszes országgyűlési képviselője bejelentette: az Alkotmánybírósághoz és a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul, mert álláspontja szerint a főváros parkolási rendelete több ponton korlátozza a kerületek jogait, illetve sérti a tisztességes piaci verseny alapelvét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.