– Tegnaptól megindult Ausztriával, rajta keresztül pedig Nyugat-Európával Magyarország kétoldalú nemzetközi kisáru-szállítmányozása – közölte Czinkos Pál, az MM Cargo (MMC) Kft. ügyvezető igazgatója tegnap Budapesten, miután fogadta a Bécsből érkező első szállítmányt.Az MMC májusban már hasonló megállapodást kötött a Jugoszláv Pannonijaspeddel, amivel elindult a két ország közötti áruforgalom. Ezt követően született megállapodás a MÁV és az Osztrák Vasutak között, aminek értelmében megindult a vasúti kisáru-fuvarozás – egytől 4900 kilogrammig – az unió felé. A hazai áruterítést és -begyűjtést alvállalkozóként végzi az MMC – közölte lapunkkal Czinkos Pál.Az ügyvezető a megállapodás lényegét abban látja, hogy a magyar cégekhez, termelőkhöz így közelebb került az európai piac, hiszen két napon belül minden termék eljut a rendeltetési helyére. Ezenkívül ez a szállítási forma olcsóbb a légi és gyorsabb a közúti fuvarozásnál.– A mezőgazdasági termékeknél ez azonban még csak az első lépcső a szállításban, a málnának és az epernek ugyanis sok a két nap szállítás. A jövőben azon leszünk, hogy a friss áruk egy nap alatt jussanak el bármelyik európai piacra – hangsúlyozta a igazgató.A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium elképzelésére, amely szorgalmazza a zalalövői és koperi vasútvonal kiépítését és így a vasúti szállítás fellendítését is, Czinkos Pál elmondta: az állam az infrastruktúrát nyújtja, a MÁV pedig a kapacitások lekötését végzi, cégük ebben vállalhat szerepet.Nemzetközi viszonylatban a vasúton történő kisáru-fuvarozás a kilencvenes évek elején teljesen megszűnt. Az első szállítmányt követően mindennap közlekedik a menetrend szerinti vonatpár Budapest Józsefváros és Bécs Westbahnhof között, amivel lehetővé válik a vasúti kisáru-csereforgalom Ausztriával, Németországgal, Svájccal és Olaszországgal. Bobál István, a MÁV Rt. árufuvarozási szakigazgatója lapunknak elmondta: az első két hónapban naponta egy-egy vonat indul Budapestről, illetve Bécsből, a tervek szerint az év végén lehetőség lesz napi kettő–négy vonatpár közlekedtetésére. Vasúti kisáru-fuvarozásra a MÁV több nagykereskedelmi céggel kíván megállapodást kötni a jövőben, hiszen a szállítmány hamar eljut a célállomásra, és árban is versenyképes szolgáltatást nyújtanak. Bobál István szerint a jövő évben Budapest és Bécs között a forgalom elérheti a százezer tonnát. Ausztria és Jugoszlávia után kisárut szállító vonatokat kívánnak indítani a jövőben Ukrajna, Oroszország és Románia felé. Az árufuvarozási szakigazgató elmondása szerint a tárgyalások már megkezdődtek az érintett vasutak képviselőivel.

Jelentős változások lesznek az OTP-nél, ez mindenkit érint