Kisáru-fuvarozás az EU-ba

2000. 09. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Tegnaptól megindult Ausztriával, rajta keresztül pedig Nyugat-Európával Magyarország kétoldalú nemzetközi kisáru-szállítmányozása – közölte Czinkos Pál, az MM Cargo (MMC) Kft. ügyvezető igazgatója tegnap Budapesten, miután fogadta a Bécsből érkező első szállítmányt.Az MMC májusban már hasonló megállapodást kötött a Jugoszláv Pannonijaspeddel, amivel elindult a két ország közötti áruforgalom. Ezt követően született megállapodás a MÁV és az Osztrák Vasutak között, aminek értelmében megindult a vasúti kisáru-fuvarozás – egytől 4900 kilogrammig – az unió felé. A hazai áruterítést és -begyűjtést alvállalkozóként végzi az MMC – közölte lapunkkal Czinkos Pál.Az ügyvezető a megállapodás lényegét abban látja, hogy a magyar cégekhez, termelőkhöz így közelebb került az európai piac, hiszen két napon belül minden termék eljut a rendeltetési helyére. Ezenkívül ez a szállítási forma olcsóbb a légi és gyorsabb a közúti fuvarozásnál.– A mezőgazdasági termékeknél ez azonban még csak az első lépcső a szállításban, a málnának és az epernek ugyanis sok a két nap szállítás. A jövőben azon leszünk, hogy a friss áruk egy nap alatt jussanak el bármelyik európai piacra – hangsúlyozta a igazgató.A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium elképzelésére, amely szorgalmazza a zalalövői és koperi vasútvonal kiépítését és így a vasúti szállítás fellendítését is, Czinkos Pál elmondta: az állam az infrastruktúrát nyújtja, a MÁV pedig a kapacitások lekötését végzi, cégük ebben vállalhat szerepet.Nemzetközi viszonylatban a vasúton történő kisáru-fuvarozás a kilencvenes évek elején teljesen megszűnt. Az első szállítmányt követően mindennap közlekedik a menetrend szerinti vonatpár Budapest Józsefváros és Bécs Westbahnhof között, amivel lehetővé válik a vasúti kisáru-csereforgalom Ausztriával, Németországgal, Svájccal és Olaszországgal. Bobál István, a MÁV Rt. árufuvarozási szakigazgatója lapunknak elmondta: az első két hónapban naponta egy-egy vonat indul Budapestről, illetve Bécsből, a tervek szerint az év végén lehetőség lesz napi kettő–négy vonatpár közlekedtetésére. Vasúti kisáru-fuvarozásra a MÁV több nagykereskedelmi céggel kíván megállapodást kötni a jövőben, hiszen a szállítmány hamar eljut a célállomásra, és árban is versenyképes szolgáltatást nyújtanak. Bobál István szerint a jövő évben Budapest és Bécs között a forgalom elérheti a százezer tonnát. Ausztria és Jugoszlávia után kisárut szállító vonatokat kívánnak indítani a jövőben Ukrajna, Oroszország és Románia felé. Az árufuvarozási szakigazgató elmondása szerint a tárgyalások már megkezdődtek az érintett vasutak képviselőivel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.