– Többé-kevésbé megnyugtató Nógrádi miniszter úrnak az M7-es továbbépítését ígérő levele, azt azonban sérelmezzük, hogy a tó somogyi partján továbbra is csak a hét végén tiltják meg a fülsiketítő zajjal robogó kamionok és egyéb tehergépjárművek közlekedését – mondta a Magyar Nemzetnek Berkesné Hegedűs Márta, a Dél-balatoni Polgári Összefogás vezetője. Nógrádi László a minap Herényi Károlyhoz, a térség országgyűlési képviselőjéhez juttatta el a dél-balatoniak petíciójára írt válaszát.Mint arról többször is írtunk, fogytán a déli parti önkormányzatok és a civil szervezetek türelme, mert azt tapasztalják: a kormány ígéretével szemben valakik halogatják a 7-es főközlekedési út forgalmát „kiváltó” M7-es gyorsforgalmi út építésének megkezdését. Ezért fordult petícióval a Zamárdi és a Balatonkeresztúr között lévő települések nevében Nógrádi László miniszterhez a Dél-balatoni Polgári Összefogás, sürgetve a gyorsforgalmi M7-es építését.A közlekedési tárca vezetőjének levelében többek között az áll, hogy a Kövím és az érintett tárcák mindent elkövetnek az immár több évtizedes gond megoldásáért. Nógrádi László elismeri: az M7-es gyorsforgalmi út balatoni szakasza az ország egyik legfontosabb infrastrukturális és környezetvédelmi beruházása, amelynek célja az út mentén élők megkímélése a káros hatásoktól. A miniszteri levél emlékeztet a 211/1999. (V. 26.) számú kormányhatározatra, amely úgy rendelkezik, hogy 2001-ben meg kell kezdeni az M7-es autóút építését. A Nemzeti Autópálya Rt. az előkészítő munkálatokra nagy erőket összpontosít – áll Nógrádi László válaszában. „Kezdeményeztem a környezetvédelmi miniszter úrnál, hogy az országhatárig külön-külön is kiadható legyen a szakhatósági engedély (...), az út gyorsított megépítéséhez elengedhetetlen az érintett önkormányzatok, a megyei közgyűlés és a civil szervezetek támogatása” – olvasható a közlekedési tárca vezetőjének levelében.Arra azonban nem ad biztatást, hogy korlátozzák a jelenlegi 7-es főút balatoni szakaszán a tehergépjárművek közlekedését, mert mint Nógrádi László írja: azt a jelenlegi jogszabályok és az áruszállítási szükségletek nem teszik lehetővé.Lapunk úgy tudja: az M7-es továbbépítésére eddig negyven (!) nyomvonalterv készült, de már csak kettő vitás. A dél-balatoniak arra a változatra voksolnak, amely szerint Köröshegytől délre völgyhídon futna tovább az M7-es autóút gyorsforgalmi szakasza.
A magyar soros elnökség kiemelkedő eredményt ért el