Nógrádi László levele az M7-esről

2000. 10. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Többé-kevésbé megnyugtató Nógrádi miniszter úrnak az M7-es továbbépítését ígérő levele, azt azonban sérelmezzük, hogy a tó somogyi partján továbbra is csak a hét végén tiltják meg a fülsiketítő zajjal robogó kamionok és egyéb tehergépjárművek közlekedését – mondta a Magyar Nemzetnek Berkesné Hegedűs Márta, a Dél-balatoni Polgári Összefogás vezetője. Nógrádi László a minap Herényi Károlyhoz, a térség országgyűlési képviselőjéhez juttatta el a dél-balatoniak petíciójára írt válaszát.Mint arról többször is írtunk, fogytán a déli parti önkormányzatok és a civil szervezetek türelme, mert azt tapasztalják: a kormány ígéretével szemben valakik halogatják a 7-es főközlekedési út forgalmát „kiváltó” M7-es gyorsforgalmi út építésének megkezdését. Ezért fordult petícióval a Zamárdi és a Balatonkeresztúr között lévő települések nevében Nógrádi László miniszterhez a Dél-balatoni Polgári Összefogás, sürgetve a gyorsforgalmi M7-es építését.A közlekedési tárca vezetőjének levelében többek között az áll, hogy a Kövím és az érintett tárcák mindent elkövetnek az immár több évtizedes gond megoldásáért. Nógrádi László elismeri: az M7-es gyorsforgalmi út balatoni szakasza az ország egyik legfontosabb infrastrukturális és környezetvédelmi beruházása, amelynek célja az út mentén élők megkímélése a káros hatásoktól. A miniszteri levél emlékeztet a 211/1999. (V. 26.) számú kormányhatározatra, amely úgy rendelkezik, hogy 2001-ben meg kell kezdeni az M7-es autóút építését. A Nemzeti Autópálya Rt. az előkészítő munkálatokra nagy erőket összpontosít – áll Nógrádi László válaszában. „Kezdeményeztem a környezetvédelmi miniszter úrnál, hogy az országhatárig külön-külön is kiadható legyen a szakhatósági engedély (...), az út gyorsított megépítéséhez elengedhetetlen az érintett önkormányzatok, a megyei közgyűlés és a civil szervezetek támogatása” – olvasható a közlekedési tárca vezetőjének levelében.Arra azonban nem ad biztatást, hogy korlátozzák a jelenlegi 7-es főút balatoni szakaszán a tehergépjárművek közlekedését, mert mint Nógrádi László írja: azt a jelenlegi jogszabályok és az áruszállítási szükségletek nem teszik lehetővé.Lapunk úgy tudja: az M7-es továbbépítésére eddig negyven (!) nyomvonalterv készült, de már csak kettő vitás. A dél-balatoniak arra a változatra voksolnak, amely szerint Köröshegytől délre völgyhídon futna tovább az M7-es autóút gyorsforgalmi szakasza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.