A Graphisoftnál 7,3 millió, illetve 22,7 millió eurót tett ki a szeptember harmincadikával záruló három, illetve kilenc hónap árbevétele. Az új akvizícióknak köszönhetően harminc százalék fölé emelkedett a bevétel növekedése, amelyből több mint húsz százalékot az eredeti üzletág növekedése tesz ki. Közel negyvenszázalékos növekedéssel az eredeti üzletág volt a profitabilitás motorja, hozzájárulva ezzel a mintegy húszszázalékos teljes nyereség növekedéséhez. „Ezek a pénzügyi eredmények azt bizonyítják, hogy a Graphisoft a változó piac igényeit figyelembe vevő proaktív intézkedései megfeleltek a célkitűzésnek. Új termékeket hoztunk létre, hogy növeljük vezető termékünk értékét, és olyan cégekben vásároltunk részesedést, amelyek segíthetnek e cél elérésében – fejtette ki Bojár Gábor, a Graphisoft elnök-vezérigazgatója. – A 2001. év még dinamikusabbnak ígérkezik, mivel piacra kerül az ArchiCAD új verziója, és várakozásaink szerint a cégünk új termékei – mint a GDL objektum-technológia és az ArchiFM 2000 – által termelt árbevétel hagyományos termékválasztékunkkal arányosan növekszik.”Az ArchiFM disztribúciós csatornáit tovább fejlesztették a harmadik negyedévben. A Drawbase ArchiFM értékesítések iránti erőteljes elkötelezettségének köszönhetően a Graphisoft jelentősen növelte jelenlétét az amerikai piacon azáltal, hogy egyaránt kínál építészeti CAD és létesítménygazdálkodási megoldásokat. A társaság számos más cég mellett a harmadik negyedévben ArchiFM-szerződést írt alá a Novartis Forschungszentrum Wien, a világ egyik vezető gyógyszeripari vállalatának fejlesztési központjával. Ezenkívül a Graphisoft két angliai székhelyű leányvállalata, a londoni Graphisoft UK Ltd. és a bristoli Cymap Ltd. megkezdte az ArchiCAD és a CADLink együttes forgalmazását egy integrált építészeti-épületigazgatási megoldás portfolióban, a CADLink 9.0-t és a CADLink Exchange-t pedig most kezdték el forgalmazni öt országban a Graphisoft viszonteladói hálózatán keresztül.A Graphisoft a harmadik negyedévben jelentősen előrelépett a GDL objektum-technológia stratégiailag kulcsfontosságú területén, több mint százezer elektronikus épületelem termékével, amelyek 3D-s elektronikus formában 2000. szeptember végétől kaphatók. A GDL-elemek iránti növekvő igény piaci előnyeinek kiaknázása érdekében a Graphisoft egy új leányvállalat létrehozását tervezi, amely kizárólag a GDL-es üzleti tevékenységre összpontosít.Európa továbbra is a cég legnagyobb piaca, amely a harmadik negyedévben 4,1 millió euróval, illetve a kilenc hónapban 13,5 millió euróval járult hozzá a társaság árbevételéhez. Az elmúlt kilenc hónapban kimagasló eredményeket ért el a társaság Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Svájcban és Skandináviában. A Németországból származó bevételek 4,3 millió eurót tettek ki, ez az első három negyedév európai értékesítésének 31,4 százaléka.Az észak-amerikai eladások egész évben meghaladták az átlagot, és az új termékek, valamint a közelmúltban felvásárolt Drawbase értékesítéseiből származó árbevételének köszönhetően óriási fellendülés jellemezte a harmadik negyedév teljesítményét. Az ázsia–csendes-óceáni térség az 1999-es év hasonló időszakához képest 2000-ben több mint negyvenszázalékos árbevétel-növekedést ért el, ami 1,2, illetve 3,9 millió eurós eladást eredményezett a három, illetve kilenc hónapos időszakban. A bevételnövekedés Ausztráliában, Új-Zélandon és Japánban volt a legfigyelemreméltóbb.A világ többi részén a növekedés oroszlánrészét a cég chilei és brazil leányvállalatai és Mexikó adta. A tavalyi év előző kilenc hónapjában realizált négyszázötvenkilencezer eurós árbevétel az idei év ugyanezen időszakában hétszázharminckétezer euróra nőtt.
Irán aszfalt alá rejti a múltat
