Akvizíciók és új termékek

2000. 11. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Graphisoftnál 7,3 millió, illetve 22,7 millió eurót tett ki a szeptember harmincadikával záruló három, illetve kilenc hónap árbevétele. Az új akvizícióknak köszönhetően harminc százalék fölé emelkedett a bevétel növekedése, amelyből több mint húsz százalékot az eredeti üzletág növekedése tesz ki. Közel negyvenszázalékos növekedéssel az eredeti üzletág volt a profitabilitás motorja, hozzájárulva ezzel a mintegy húszszázalékos teljes nyereség növekedéséhez. „Ezek a pénzügyi eredmények azt bizonyítják, hogy a Graphisoft a változó piac igényeit figyelembe vevő proaktív intézkedései megfeleltek a célkitűzésnek. Új termékeket hoztunk létre, hogy növeljük vezető termékünk értékét, és olyan cégekben vásároltunk részesedést, amelyek segíthetnek e cél elérésében – fejtette ki Bojár Gábor, a Graphisoft elnök-vezérigazgatója. – A 2001. év még dinamikusabbnak ígérkezik, mivel piacra kerül az ArchiCAD új verziója, és várakozásaink szerint a cégünk új termékei – mint a GDL objektum-technológia és az ArchiFM 2000 – által termelt árbevétel hagyományos termékválasztékunkkal arányosan növekszik.”Az ArchiFM disztribúciós csatornáit tovább fejlesztették a harmadik negyedévben. A Drawbase ArchiFM értékesítések iránti erőteljes elkötelezettségének köszönhetően a Graphisoft jelentősen növelte jelenlétét az amerikai piacon azáltal, hogy egyaránt kínál építészeti CAD és létesítménygazdálkodási megoldásokat. A társaság számos más cég mellett a harmadik negyedévben ArchiFM-szerződést írt alá a Novartis Forschungszentrum Wien, a világ egyik vezető gyógyszeripari vállalatának fejlesztési központjával. Ezenkívül a Graphisoft két angliai székhelyű leányvállalata, a londoni Graphisoft UK Ltd. és a bristoli Cymap Ltd. megkezdte az ArchiCAD és a CADLink együttes forgalmazását egy integrált építészeti-épületigazgatási megoldás portfolióban, a CADLink 9.0-t és a CADLink Exchange-t pedig most kezdték el forgalmazni öt országban a Graphisoft viszonteladói hálózatán keresztül.A Graphisoft a harmadik negyedévben jelentősen előrelépett a GDL objektum-technológia stratégiailag kulcsfontosságú területén, több mint százezer elektronikus épületelem termékével, amelyek 3D-s elektronikus formában 2000. szeptember végétől kaphatók. A GDL-elemek iránti növekvő igény piaci előnyeinek kiaknázása érdekében a Graphisoft egy új leányvállalat létrehozását tervezi, amely kizárólag a GDL-es üzleti tevékenységre összpontosít.Európa továbbra is a cég legnagyobb piaca, amely a harmadik negyedévben 4,1 millió euróval, illetve a kilenc hónapban 13,5 millió euróval járult hozzá a társaság árbevételéhez. Az elmúlt kilenc hónapban kimagasló eredményeket ért el a társaság Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Svájcban és Skandináviában. A Németországból származó bevételek 4,3 millió eurót tettek ki, ez az első három negyedév európai értékesítésének 31,4 százaléka.Az észak-amerikai eladások egész évben meghaladták az átlagot, és az új termékek, valamint a közelmúltban felvásárolt Drawbase értékesítéseiből származó árbevételének köszönhetően óriási fellendülés jellemezte a harmadik negyedév teljesítményét. Az ázsia–csendes-óceáni térség az 1999-es év hasonló időszakához képest 2000-ben több mint negyvenszázalékos árbevétel-növekedést ért el, ami 1,2, illetve 3,9 millió eurós eladást eredményezett a három, illetve kilenc hónapos időszakban. A bevételnövekedés Ausztráliában, Új-Zélandon és Japánban volt a legfigyelemreméltóbb.A világ többi részén a növekedés oroszlánrészét a cég chilei és brazil leányvállalatai és Mexikó adta. A tavalyi év előző kilenc hónapjában realizált négyszázötvenkilencezer eurós árbevétel az idei év ugyanezen időszakában hétszázharminckétezer euróra nőtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.