időjárás 22°C Annamária, Tihamér 2022. július 1.
logo

Folyamatos a szakmai munka

Putsay Gábor
2000.11.20. 23:00

A közlekedési és vízügyi tárca legfontosabb feladata a minisztériumhoz tartozó alágazatok biztonságos és folyamatos működőképességének fenntartása. A miniszterváltás semmi esetben sem akadályozhatja a tárcánál megkezdett szakmai munkát – mondta el tegnap Fónagy János, a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülésén, akit a testület miniszteri beiktatása előtt hallgatott meg.Fontossági szempontok alapján szükséges felhasználni a közlekedés és a vízügy területén rendelkezésre álló fejlesztési pénzeket – hangsúlyozta Fónagy János. A 3700 milliárd forint nemzeti vagyont képező, harmincezer kilométer hoszszú országos közforgalmi utak színvonala éppen megüti a közepes szintet, ezért a fejlesztésre szánt pénzeket elsősorban az utak minőségi javítására kell fordítani. A költségvetés útfenntartásra hatvanöt, 2002-ben 75 milliárd forint biztosítható. A kiemelt feladatokra pedig hasonló nagyságrendű összeg áll rendelkezésre. Ezek közül a miniszteri poszt várományosa kiemelte a településeket elkerülő utak fejlesztését, hidak építését, a főközlekedési utak szélesítését, valamint a burkolatok megerősítését. Hangsúlyozta: az infrastrukturális háttér színvonalának javítása mellett fontos a tömegközlekedés megfelelő fejlesztése. Mint elmondta, az általa is támogatott autóbuszprogramra 2001–2002-ben 6,2 milliárd forintot biztosít a költségvetés.A vasúttal kapcsolatban Fónagy János elmondta, hogy az utóbbi években tapasztalt forgalomcsökkenés ellenére a magyar vasutaknak a személy- és áruszállításban betöltött szerepük meghatározó maradt – európai viszonylatban is –, s ezt az előnyt nem szabad elveszíteni. A vasút elengedhetetlen reformját olyan formában kell végrehajtani az elkövetkező években – tette hozzá Fónagy János –, hogy az ne veszélyeztesse a biztonságot és a folyamatos működést.A hajózási alágazatnál Fónagy szerint elsősorban a kikötők fejlesztésre kell koncentrálni. Magyarországon ma rendkívül kevés a kikötő, ezek modernizálását, illetve újak építését az országos területfejlesztési programmal összhangban képzeli el a beiktatása előtt álló miniszterjelölt.Bárki gyakorolja a jövőben a Malév, valamint a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság feletti tulajdonosi jogokat, szakmai szempontok alapján a nemzeti légitársaság és a repülőtér közös fejlesztése lenne a legcélszerűbb – hangsúlyozta. A postával kapcsolatban elmondta: mivel a piac folyamatosan átalakul, az egész postai tevékenységet érintő forradalmi változásokra lesz szükség. A vízügy területén az árvízvédelem és a szennyvíztisztítás fejlesztését emelte ki Fónagy János.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.