Folyamatos a szakmai munka

Putsay Gábor
2000. 11. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlekedési és vízügyi tárca legfontosabb feladata a minisztériumhoz tartozó alágazatok biztonságos és folyamatos működőképességének fenntartása. A miniszterváltás semmi esetben sem akadályozhatja a tárcánál megkezdett szakmai munkát – mondta el tegnap Fónagy János, a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülésén, akit a testület miniszteri beiktatása előtt hallgatott meg.Fontossági szempontok alapján szükséges felhasználni a közlekedés és a vízügy területén rendelkezésre álló fejlesztési pénzeket – hangsúlyozta Fónagy János. A 3700 milliárd forint nemzeti vagyont képező, harmincezer kilométer hoszszú országos közforgalmi utak színvonala éppen megüti a közepes szintet, ezért a fejlesztésre szánt pénzeket elsősorban az utak minőségi javítására kell fordítani. A költségvetés útfenntartásra hatvanöt, 2002-ben 75 milliárd forint biztosítható. A kiemelt feladatokra pedig hasonló nagyságrendű összeg áll rendelkezésre. Ezek közül a miniszteri poszt várományosa kiemelte a településeket elkerülő utak fejlesztését, hidak építését, a főközlekedési utak szélesítését, valamint a burkolatok megerősítését. Hangsúlyozta: az infrastrukturális háttér színvonalának javítása mellett fontos a tömegközlekedés megfelelő fejlesztése. Mint elmondta, az általa is támogatott autóbuszprogramra 2001–2002-ben 6,2 milliárd forintot biztosít a költségvetés.A vasúttal kapcsolatban Fónagy János elmondta, hogy az utóbbi években tapasztalt forgalomcsökkenés ellenére a magyar vasutaknak a személy- és áruszállításban betöltött szerepük meghatározó maradt – európai viszonylatban is –, s ezt az előnyt nem szabad elveszíteni. A vasút elengedhetetlen reformját olyan formában kell végrehajtani az elkövetkező években – tette hozzá Fónagy János –, hogy az ne veszélyeztesse a biztonságot és a folyamatos működést.A hajózási alágazatnál Fónagy szerint elsősorban a kikötők fejlesztésre kell koncentrálni. Magyarországon ma rendkívül kevés a kikötő, ezek modernizálását, illetve újak építését az országos területfejlesztési programmal összhangban képzeli el a beiktatása előtt álló miniszterjelölt.Bárki gyakorolja a jövőben a Malév, valamint a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság feletti tulajdonosi jogokat, szakmai szempontok alapján a nemzeti légitársaság és a repülőtér közös fejlesztése lenne a legcélszerűbb – hangsúlyozta. A postával kapcsolatban elmondta: mivel a piac folyamatosan átalakul, az egész postai tevékenységet érintő forradalmi változásokra lesz szükség. A vízügy területén az árvízvédelem és a szennyvíztisztítás fejlesztését emelte ki Fónagy János.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.