A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hejőpapi és Igrici között az M3-as autópálya kivitelezői úgy tervezték, hogy felüljárót építenek a Nyékládháza és Mezőcsát közötti vasútvonal biztonságos üzemeltetéséért. Az újabb elképzelések szerint azonban csökkentené a költségeket, ha egyszerűen megszüntetnék a borsodi város és Hejőkeresztúr között a vasúti közlekedést.Fontos az autópálya, viszont nem szabad elfelejteni, hogy a helyi érdekű vasút üzembe helyezése után fejlődött igazából a régió – vélte Arnóth János, Mezőcsát polgármestere.A hír, hogy a kivitelező részlegesen megszüntetné a vasúti közlekedést, a környékbeliek heves ellenállását váltotta ki. A sínek fölszedése a településnek helyrehozhatatlan károkat okozna, ezért Arnóth János a lakosság nevében is kéri az illetékeseket, mielőtt cselekednének, gondolják át újra költségcsökkentő terveiket. Szerinte a vasúti szállítás olcsóbb a közútinál, ezért megfontolandó az előbbi fölszámolása. A felüljáró megépítése ugyan egyelőre csaknem ötszázmillió forinttal valóban növelné az útépítés költségeit, ám a többletkiadás az állam számára néhány éven belül bizonyára megtérülne.Miután az előrejelzések és a megkezdett tárgyalások alapján jogosan feltételezhető, hogy jó néhány kis-, közép- és nagyüzem szándékozik letelepedni a város környékén, az ipari vágányokra mindenképpen igényt tartanának.A napokban tömegdemonstrációt tartottak Mezőcsáton, mert kiderült, az autópálya-építő konzorcium valóban megteszi a szükséges intézkedéseket a vasútvonal részleges megszüntetésére. A végső szót azonban a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium mondja ki, a térség lakói pedig számítanak a szaktárca pozitív hozzáállására. A vasút fölszámolásának tervével száz vasutas megélhetése kerülne veszélybe. A helybéliek és a környék településeinek lakói úgy vélik, hogy a vasútvonal megszüntetése csökkentené mind a személy-, mind a teherszállítás lehetőségeit.
Fegyveresek mészároltak le több tucat embert Haitin
