Az osztrák vasúttal közösen bővíteni kívánja nemzetközi kisáru-fuvarozási szolgáltatását a MÁV. A két társaság évente 6-8 milliárd forint értékű kis tömegű áru nemzetközi fuvarozását végezné el – tájékoztatta lapunkat tegnap a MÁV Rt. Mint ismeretes, a MÁV és az osztrák vasút tavaly szeptember óta közlekedtet napi rendszerességgel Budapest és Bécs között kisáruszállító teherkocsit, a piaci igények azonban lehetővé teszik, hogy ezen a területen többletbevételre tegyenek szert a vasutak. A nagy értékű és kis tömegű áru elszállításának jövedelmezőségét jól mutatja az osztrák vasút tavalyi eredménye: összforgalmának egy százalékát sem tette ki a kisáruk elszállítása, bevételeinek egytizede viszont ebből származott.A MÁV a jövedelmezőség fenntartásáért az árufuvarozás területén is kénytelen új piacok után nézni, ugyanis a társaság eddigi hagyományos fuvarai nem kockázatmentesek. Tavaly például a cukorrépa-szállítás elmaradása miatt csökkentek jelentős mértékben a MÁV belföldi fuvarozásból származó bevételei.A MÁV és a horvát vasút tavaly 3,7 millió tonnás áruforgalmat bonyolított, ennek döntő része Rijekán haladt keresztül. A Magyar Nemzet értesülései szerint a horvát–magyar vasúti kereskedelemben a rijekai kikötő mellett a plocei is jelentős szerephez juthat a következő években. Plocéban ugyanis a horvátok egy folyékony áru fogadására is alkalmas kikötőt építenek, ahonnan Magyarország felé évi egymillió tonna áru indulhat útjára.A MÁV tájékoztatása szerint tavaly 1,9 millió utas vette igénybe a nemzetközi személyszállító vonatokat. Az utasok fele Magyarországról indult útnak, hét százalékuk számított tranzitutasnak, 43 százalékuk pedig beutazónak.
„Nagyon boldog vagyok, még nem tudom felfogni" – remekelt a vb-n a magyar csúcstartó
