Élénk visszhangot váltott ki Spanyolországban a légi balesetek és szerencsétlenségek kivizsgálására létrehozott speciális bizottság elnökének, Fernando de Caralt-nak a lemondása. Caralt azzal indokolta távozását, hogy nem kapott elég anyagi és erkölcsi támogatást a közlekedési minisztériumtól.A bizottság működését szabályozó rendelet szerint a balesetek bekövetkezésétől számított egy éven belül kellett volna a testületnek jelentést készíteni minden ügyről. A bizottság azonban hosszú idő óta nem tett eleget ennek a törvényi kötelezettségének. Utoljára 1998 júniusában tettek közzé jelentést. Ennek oka abban keresendő, hogy kevés az alkalmazottjuk, szűkösek a pénzügyi lehetőségeik.„Nagy reményekkel kezdtem a munkámhoz, azonban egy idő után azt tapasztaltam, hogy az állami bürokrácia számára nem fontos a mi tevékenységünk. Kevés a szakértőnk, kicsi a költségvetésünk, nem modernek a műszereink. Ilyen körülmények között nem lehet színvonalas munkát végezni és hatékonyan megoldani a légi közlekedés biztonságának problémáit. Csak azért nem történnek komolyabb bajok, mert az ágazat dolgozói kiválóan képzettek, és nagyon lelkesek” – nyilatkozta. Pedig a bizottság munkájára igencsak szükség lenne, hiszen Spanyolországban 1993 óta közel négyszáz légi balesetet regisztráltak, s a mérleg elég szomorú: 141 halott, 60 súlyos és 1300 könnyebb sérült.Nyilvánvaló, hogy a balesetek pontos elemzése fényt deríthet olyan hibákra, amelyek elkerülhetővé teszik ezek megismétlődését. Caralt drámai szavait támasztja alá a pilóták szakszervezetének tavalyi közleménye, amely szerint Spanyolországban tizenöt repülőtéren nem működnek tökéletesen a segélykérő rádiórendszerek és a kifutópályák világítóberendezései. „A légi közlekedés biztonsága némi kívánnivalót hagy maga után a potenciális veszélyforrásoknak köszönhetően” – figyelmeztettek a pilóták. A közlekedési minisztérium által felügyelt légügyi hivatal szerint nem ennyire veszélyes a helyzet. Caralt abban bízik, hogy lemondásával nagyobb figyelmet kap a bizottság munkája, és az végre hozzájuthat a szükséges anyagi és személyi erőforrásokhoz, hiszen sok-sok ember életéről van szó.
A Puskás Akadémia vezetőedzője magyarázkodik és a VAR-t is szidja
