Hódítanak a „zsebszörnyek”

Ruff Orsolya
2001. 01. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új játékőrület hódít Amerika-szerte és Nyugat-Európában: a Pokémon. A legújabb kedvenc Japánból indult diadalútjára, és halálosan „megfertőzte” az egész nyugati világot. A televíziósorozat moziváltozatát Pokémon: Az első film címen 1999-ben mutatták be az Egyesült Államokban, és tüstént kasszasiker lett. Az azóta eltelt másfél esztendő alatt gyerekek millióit tartják izgalomban a főhős, Pikachu és a többi zsebszörnyecske kalandjai. (A Pokémon szó az angol „Pocket Monster”, azaz zsebszörny kifejezés rövidítése.)Az amerikai és nyugat-európai üzletek polcai roskadoznak a Pokémon-kártyák, matricák, pólók és plüssfigurák alatt, és az eladási adatok szerint a kis szörnyek maguk mögé utasítottak olyan, évek óta örökzöldnek számító játékokat is, mint a Lego vagy a Barbie baba.Úgy látszik egyébként, hogy Japán vezető szerepre tör a világ játékpiacán, s ez a jelek szerint sikerült is neki. A Pokémon sikere után sem ültek a babérjaikon a szigetország tervezői: hamarosan piacra dobták Aibot, a kis robotkutyát.A hagyományos játékok gyártói is kezdik felismerni: ha versenyben akarnak maradni, akkor haladniuk kell a korral. A dán Lego és az amerikai Microsoft programgyártó a minap írt alá együttműködési megállapodást. Eszerint a dán cég Lego-termékeket gyárt majd a Microsoft új számítógépes videojátékához, az Xbox-hoz. A Lego használhatja a Microsoft Windows Media technológiáját a Lego Studio termékeiben. A tervek szerint a Lego Studióban a Lego-világban játszódó filmtörténeteket lehet majd előállítani odahaza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.