Kényelmesebb közlekedést

Cselényi György
2001. 01. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Készül Nyíregyháza közlekedési koncepciója. A közel százhúszezer lakosú megyeszékhely igen nagy területen, mintegy 275 négyzetkilométeren fekszik, s az országhatártól való kis távolsága miatt jelentős a tranzitforgalma is. A városban átlagosan naponta hatvanöt és fél ezer jármű halad át, s ott találkoznak Szabolcs-Szatmár-Bereg megye sugárirányú főútvonalai is.Mivel a Nyíregyházán naponta átmenő harmincnyolc személy- és tehervonat jelentősen akadályozza a közúti közlekedést, a keresztezések külön szintű kialakítása indokolt. Az autóbuszok útvonalai nem felelnek meg mindenütt a tizenegy tonna megengedett tengelyterhelésnek, illetve a kívánatos szélességnek. A helyi tömegközlekedést a Szabolcs Volán Rt. nyolcvanöt busza biztosítja, a kocsik átlagéletkora tizenegy év. Komoly gondot okoz a városban a parkolóhelyek hiánya.A közlekedési koncepció szerint a távolsági és átmenő forgalmat a városi hálózatról a lehetséges mértékben a Nyíregyházát elkerülő utakra kívánják terelni, s bővíteni kívánják a mellékútvonal-hálózatot. A kerékpáros, a gyalogos és a tömegközlekedés körülményeit mindenképpen javítani fogják. A szűkös anyagi forrásokból elsősorban forgalomszabályozó intézkedésekre, csomóponti átépítésekre, a forgalom csillapítására fordítanak pénzt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.