Kétszintű érettségi 2005-től

Hanczár
2001. 01. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2000–2001-es tanévről szóló, egy évvel ezelőtti miniszteri rendelet értelmében a 2001. évi gimnáziumi matematikaérettségi dolgozatokat az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont szervezésében újra feldolgozzák. Ezt a szaktárca tervei szerint más tantárgyakkal kapcsolatban is folyamatosan elvégzik a 2005. évi kétszintű érettségi bevezetéséig – tudtuk meg Környei Lászlótól, az oktatási tárca közoktatásért felelős helyettes államtitkárától.Erre azért van szükség, mert a 2005-ös érettségi reform idejére – amikor az emelt szintű vizsga az iskolától független bizottságok előtt zajlik majd – meg kell tanulni egy olyan technikát, amellyel a mainál sokkal magasabb szinten hasonlíthatnak össze több, az ország egymástól távoli részén írt dolgozatot – közölte a szaktárca helyettes államtitkára. Ez legalább ötvenezer dolgozat egységes értékelését teszi lehetővé. Olyan rendszer kialakítására lesz szükség, amely alkalmas a dolgozatok garantáltan egységes szempontok szerinti kijavítására – tette hozzá Környei László. A tárca szeretné látni, hogy milyen anomáliák vannak jelenleg a matematikaoktatásban. Többek között arra kíváncsi, hogy milyenek a javítási szokások az ország különböző közoktatási intézményeiben.– Annak ellenére, hogy a matematika egzakt tudomány, és meglehetősen koherensek a javítások, mégis sok olyan terület van, amelynél lehetőség van a mérlegelésre – fogalmazott a helyettes államtitkár. Egy-egy kikötés vagy mondat odaírásáért, elhagyásáért különböző pontokat adhatnak vagy vonhatnak le a pedagógusok. Az oktatási kormányzat azt akarja elérni, hogy a gyerekek még nagyobb biztonsággal érezhessék azt, hogy az a jegy, amelyet az érettségi dolgozatukra ráírtak, korrekt javítás eredménye.A felmérés eredménye nem befolyásolja az idei érettségi dolgozatok értékelését: a vizsgák lezárása után, június végén gyűjtik össze az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgabizottság helyi szervezetei a dolgozatokat. A központi újrajavításnál nem név szerint történik az értékelés. Az újrafeldolgozással megbízott mintegy 250 tanár munkája nyomán először a tantárgy helyzetére vonatkozó képnek kell kialakulnia, és egy új javítási technikát kívánnak elsajátítani. A szaktárca ezután egy olyan, háromszintű értékelési rendszert kezd működtetni, amely garantálja, hogy a pedagógusok, akik az említett 50 ezer dolgozatot újrajavítják, egymással megegyező módon értékeljenek. Ehhez dolgozzák ki a folyamatos információcsere lehetőségét. Később más tárgyak folyamatos újraértékelését is elvégzik, amíg elérkezik a 2005. évi, emelt szintű érettségi ideje, amikor – a tervek szerint – már az új rendszer lép életbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.