Mintegy ötmillió forint közvetlen kárt okozott a Malév vasárnapi és hétfői New York-i járatának törlése a társaságnak – értesült a Magyar Nemzet. A hajtómű- és alkatrészhiba miatt a két esetben összesen 196 utas nem tudott elrepülni a gépekkel, őket vagy más légitársaság juttatta el a célállomásra, vagy megvárták a kedd délelőtti járatot. Jelentős bevételkiesést okozott, hogy az utasok által kifizetett jegyek ára azokat a légitársaságokat illette, amelyek az utasok nagy részét eljuttatták az észak-amerikai városba. Az itthon maradt utasok szállodaköltségét – mint ahogy ilyenkor szokás – a légitársaság vállalta. Költséget jelent továbbá, hogy a hosszú távú repülésre alkalmas gép, amelynek napi 16–17 órát kell a levegőben töltenie, hogy bevételt termeljen, a légikikötőben tartózkodott. Emellett ugyanakkor a Malév „megspórolta” az üzemanyag árát, nem kellett átrepülési díjat fizetnie, illetve a pilóták napidíja sem jelentett kiadást.Károlyi Imre, a Malév Rt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese lapunknak elmondta: a járatkimaradások alkalmával az utasokat nem éri kár, ugyanis a légitársaságok – egy szerződés értelmében – kisegítik egymást. A partner légitársaságok vállalják az utas eljuttatását egy megadott célállomásra, ennek fejében az utas által kifizetett jegy árát, illetve az esetleges kerülőút költségeit kell számukra átutalni. A New York-i Malév-géppel kapcsolatban elmondta: ezt a járatot közösen – úgynevezett code share – üzemeltetik a Deltával, így az amerikai légitársaság gondoskodik az esetlegesen Ferihegyen maradó utasai elszállításáról A Malévval kapcsolatban álló légitársaságok gépeire abban az esetben nem fér fel az utas, ha például turistajegyet váltott, és a légitársaság által felajánlott járaton már nincs ezen az osztályon hely. Ilyenkor kénytelen az utas a következő járatot megvárni.A gépek meghibásodott alkatrészeit – amelyek nincsenek raktáron – ugyancsak a nemzetközi hálózaton keresztül szerzi meg a Malév – tette hozzá Károlyi Imre. A Boeing cégnek például az európai bázisraktára Hamburgban van, így a fontosabb alkatrészeket innen szerzik be a légitársaságok. Minél kiforrottabb egy légitársaság kapcsolati rendszere, annál kevesebb pótalkatrészt kell helyben tárolni.
Harci repülőgépeket küldtek a levegőbe, Nawrocki felhívást intézett a lengyelekhez
