Elfogadta a 62 milliárd forintos alaptőke-emelést tegnap a Magyar Suzuki Rt. közgyűlése. A társaság alaptőkéje így 81,852 milliárd forintra emelkedett. A személyautókat gyártó cég részvényeinek 88,87 százalékát az anyavállalat birtokolja. 10,14 százalékkal rendelkezik az Itochu Corporatian, a fennmaradó tulajdonhányad pedig hazai bankoké, illetve magáncégeké. Az alaptőke megemelésénél az azt megelőző tulajdoni arányoknak megfelelően vállalhatnak részesedést a tagok, információink szerint azonban – a tőkeemelés nagysága miatt – a főtulajdonos Suzuki ennél többet vállalt, így részesedése meghaladja a 90 százalékot.Az esztergomi gyárban a hatvankétmilliárd forint egy részét az üzemcsarnokok bővítésére, illetve a technológia fejlesztésére fordítják. Jelentős összegeket áldoznak a rövid lejáratú hitelek törlesztésére, a tőkeemelés legfontosabb célja azonban a cég gazdasági stabilizálása – mondta el lapunknak Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki Rt. kommunikációs vezetője. A gyár ugyan fennálása óta minden évben nyereségesen működik, a nagyobb beruházásokat azonban mindeddig hitelből fedezték. A Suzukik összeszerelését nagyrészt hitelből kezdték meg Esztergomban, és a tavaly márciusban piacra dobott Wagon R gyártósorainak megépítését is a tizenhatmilliárdos kölcsön tette lehetővé. Esztergomban még az idén jelentős bővítéseket hajtanak végre, amitől a gyártás mennyiségi és minőségi felfutását várják.Tavaly a Magyar Suzuki Rt.77 253 személyautót gyártott, ebből 31 843 volt Wagon R. Belföldön és a külföldi piacokon 2000-ben 77 549 darab esztergomi gyártású Suzuki autót értékesítettek. Az értékesítés összességében 15 százalékkal haladta meg az előző évit. Az 1545 embert foglalkoztató gyárban idén várhatóan 80 ezer Suzuki gördül le a szalagokról.
Donald Trump: Ez Biden és Zelenszkij háborúja
