Kemény István szociológus egy közelmúltban végzett felméréséből kiderül: ezer megkérdezett roma család 70 százaléka vallotta, hogy igenis vannak elképzelései gyermekei továbbtanulásával kapcsolatban – mondta el Michel Digne, a francia kormány által az Oktatási Minisztériumba küldött kisebbségi tanácsadó A kisebbségek helyzete az Európai Unióban című előadásán. Hozzátette: ezekből az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a magyarországi roma szülők érdeklődnek gyermekeik tanulmányai iránt, miközben több tanár nincs meggyőződve a cigányok továbbtanulási céljairól.Michel Digne kiemelte: a magyarországi romák leginkább az oktatás útján zárkózhatnak fel a többségi társadalom tagjaihoz. Emlékeztetett: Franciaország 1981-ben az iskolák nevelői feladatait más, szociális intézményekre bízta, így az intézmények a tanítási időt teljes egészében az oktatásra tudták fordítani. Elmondta: a magyar szakminisztériumban felvetődött annak a lehetősége, hogy francia modell alapján úgynevezett prioritási zónákat hozzanak létre azokban a térségekben, ahol nagyobb számban élnek társadalmilag hátrányos helyzetű állampolgárok.Michel Digne újságírói kérdésre nem tudott egyértelmű választ adni arra, hogy a saját, vagy a többségi kultúra megőrzése, illetve felvállalása segíti-e jobban elő a társadalmi fejlődést. Jelezte: ez ma Franciaországban is kérdés. Úgy vélekedett, hogy előbb-utóbb „felébrednek” a magyarországi roma nők, és ők fogják kezdeményezni a társadalmi integráció meggyorsítását.
Kanadában rettegnek Halász Bence miatt, az olimpiai bajnok hátrányban a vb-döntőben
