Titkolóznak a textilkereskedők

Csákó Attila
2001. 02. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fogyasztóvédelmi ellenőrzésen esett át 243 textilruházati terméket is forgalmazó üzlet. Az országos vizsgálaton a fogyasztóvédelmi felügyelők a kiskereskedelmi üzletek 68,8 százalékában (173 bolt), míg a nagykereskedelmi üzletek 56,8 százalékában (25 üzlet) kifogásolták a forgalmazás feltételeit.A bizonylati fegyelem a múlt évi ellenőrzés tapasztalataihoz képest jelentősen javult. A beszerzési bizonylatokat a boltoknak „csak” 9,5 százaléka nem tudta bemutatni, a tavalyi 41 százalékkal szemben. Az üzletek 66,6 százalékában a minőségtanúsítási kötelezettség megszegése miatt kellett intézkedni a felügyelőknek. Ez százalékos arányban csökkenést mutat, de az érintett árukészlet nagysága jelentősebb, a megtett intézkedések súlyosabbak voltak. A felügyelők több mint 321 millió forint értékű árukészlet forgalmazását kötötték – a hiányok pótlásáig – feltételhez, 79 esetben pedig közel 19,4 millió forint értékben fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki.A hazai gyártóknál jellemző hiányosság, hogy nem megfelelő a nyersanyag-tanúsítás és a bevarrt kezelési útmutató. A gyártók a beszerzett méteráruhoz sem kapnak megfelelő részletes tájékoztatást, ezért azt a készterméken sem tüntetik fel. Szakmai hozzáértés hiánya miatt sok esetben ellentmondásos, hiányos, hibás tájékoztatókat varrnak a termékekbe. Az importtermékek estében a magyar nyelvű minőségtanúsítás részleges vagy teljes hiánya jellemző. A kereskedők jelentős része, beszerzési forrásainak titokban tartása végett, eltávolítja, illetve lefedi a gyártó vagy importáló cég nevét, címét – bár a törvény előírja, hogy ezek adatait a terméken fel kell tüntetni – azt a saját boltjának címkéjével helyettesíti.A textilruházati termékek esetében a megyei felügyelőségekre igen kevés számú panasz érkezik, ami arra utal, hogy a kereskedők a vásárlók megelégedésére rendezik a reklamációkat. Az áruházláncok a minőségi panaszokat ugyancsak rugalmasan kezelik, többnyire a blokk bemutatása után, a pénz visszafizetésével kártalanítják a vevőket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.