Havonta százezer svájci frankot utal át a MÁV-nak a horvát vasút, így törleszti a fennálló hárommillió frankos tartozásának egy részét. Erről Kukely Márton, a MÁV Rt. és Marian Drempetic, a horvát vasút vezérigazgatója állapodott meg Zágrábban.Mivel a horvát vasútnak év végéig ki kell egyenlítenie tartozását, a törlesztés mellett fennmaradó adósság terhére a MÁV öt nagy teljesítményű villamos mozdonyt bérel. A MÁV Rt. tájékoztatása szerint később döntenek arról, hogy miképp rendezik teljeskörűen a tartozást. Horvátország felé tavaly 379 ezer tonna árut küldtek a megrendelők vasúton, az importforgalomban pedig 326 ezer tonnát fuvarozott a MÁV. A hagyományos szállítási forma mellett egyre inkább előtérbe kerül a konténeres fuvarozás, amikor is a megrendelő igényeinek megfelelően kötött menetrend szerint jut el az áru a célállomásig.A Száva híd újjáépítését követően a MÁV közvetlen személyszállító vonatot indít a Budapest– Pécs–Eszék–Szarajevó útvonalon. A magyar–szlovén vasútvonal megnyitása után változások lesznek a nemzetközi forgalomban, ugyanis májustól a Budapest– Velence között közlekedő Dráva gyorsvonat Horvátország megkerülésével, Szlovénián keresztül közlekedik. A magyar–horvát vasúti személyszállításban jelentős a kishatárforgalom. Nagykanizsa és Varasd, illetve Pécs és Eszék között jelenleg napi rendszerességgel közlekednek vonatok. A két vasúttársaság a Budapest–Rijeka között közlekedtetett különvonatok bővítését tervezi.
NATO-művelet indult a lengyelországi drónincidens miatt
