Március végétől szakmai vezetés nélkül maradt az LRI légiforgalmi irányító központja, holott nemsokára beindul a nyári nagyüzem. Ugyan a megbízott légiforgalmi igazgatóhelyettes, Mudra István vette át a központ irányítását, aki megígérte, hogy rövidesen kinevezi a vezetőket, ám a Légiirányítók Független Szakszervezetének (LIFSZ) lemondatott elnöke, Metes György szerint nem valószínű, hogy bárki is vállalná a jelenlegi menedzsmenttel való együttműködést.Jelenleg nincs az LRI-nek légiforgalmi főosztályvezetője, irányítóközpont-vezetője, aki a radartermet irányítja, nincs közel-körzeti részlegvezetője, aki a Budapest és 150 kilométeres körzetében irányítja az érkező és induló légi forgalmat. Mudra István megerősítette értesülésünket, ám közölte, hogy magához vonta a légiforgalmi főosztály vezetését, s határozatlan idejű megbízással kinevezte a légi irányító központ vezetőjét. Majd hozzátette: azok a vezetők, akiknek nemrégiben lejárt az ideiglenes megbízatása, nem kívánták azt meghosszabbítani. Mint mondta: az LRI kettéválasztása okán bizonytalanná vált helyzet miatt nem vállalták a kinevezéseket.Ezzel szemben Metes György, a LIFSZ lemondatott elnöke – aki egyébként a MIÉP XVI. kerületi vezetője is – állítja: azért maradt vezetés nélkül a légi irányítás, mert a jelenlegi vezetés nem szakmai alapon dönt személyi kérdésekben, így a légi irányítók többsége nem kíván együtt dolgozni sem Mudra Istvánnal, sem a felettesével. Mudra István nem tud a volt szakszervezeti elnök vádjairól, szerinte Metes György személyes pártpolitikai ambíciója áll a háttérben, ami megosztja a légi forgalomban dolgozókat.A jelenlegi helyzet kialakulásához egy tavalyi esemény vezetett, melynek során a decemberben lejárt vezetői munkaszerződéseket többségben meghosszabbították, ám nyolc vezető kinevezését a megbízott légiforgalmi főosztályvezető nem javasolta meghoszszabbítani. Az ok: szakmai alkalmatlanság, s így új vezetőket jelölt ki. Ezen jelöléseket Mudra István megbízott légiforgalmi igazgató-helyettes elfogadta, ám négy nap múlva, december 18-án – Metes szerint – mindenféle egyeztetés nélkül, hibás szakmai döntésnek minősítve visszavonta azt. – A kinevezések elbírálására fél órám volt, pedig tavaly szeptembertől decemberig volt ideje a légiforgalmi főosztályvezetőnek kidolgozni a vezetőkre tett javaslatát, ehelyett december 14-én fél órával elutazásom előtt lett kész, így nem volt mit tennem: utasítottam helyettesemet, másnap írja alá – állítja Mudra István. Visszaérkezésem után pedig, megvizsgálva, többek között számos munkajogi hibát találtam a kinevezésekre tett javaslatokra, így azt teljes egészében visszavontam – folytatta Mudra István.Mivel a pozíciójukban maradtakkal nem volt hajlandó együtt dolgozni sem a főosztályvezető, sem további három részlegvezető, egyöntetűen lemondtak. A főosztályvezető lemondását az LRI vezetősége el is fogadta, ám a részlegvezetőkét nem, őket úgynevezett vezényléssel még két hónapig a helyükön tartotta. Ám a küszöbön álló LRI kettészakadása miatti ideges, feszült és bizonytalan munkahelyi légkör miatt nemigen találtak senkit a megüresedett pozíciókba. Ugyan az igazgatóhelyettes szerint a napi operatív munkát nem befolyásolja – bár bevallottan több az adminisztratív munka – a vezetőhiány, ám a nemsokára meginduló nyári idegenforgalmi szezonban megszaporodó feladatokat Metes szerint kétséges, hogy vezetők nélkül el tudják majd látni.Az éves fizetésemelések alkalmával számos aránytalanságot fedezett fel az LIFSZ egykori elnöke. Az a légi irányító, aki a február végén lezuhant helikopter keresésére késve adta ki a mentési riasztást, mintegy 15 százalékos béremelést kapott. A csoportvezetője, aki pedig a nemzetközi mentést egy nappal később adta ki, közel tízszázalékos fizetésemelést kapott. Ezzel szemben a – többnyire miattuk is lemondott – főosztályvezető és a részlegvezetők néhány ezer forint „bérkorrekciót” érdemeltek ki. Mudra István titkárnője pedig mintegy 43 százalékos béremelést kapott – állítja Metes –, így most annyit keres, mint egy légi irányító, akit számtalan felelősség terhel.– A kisgépes részlegvezetői posztról lemondott vezető helyére egy – ilyen beosztáshoz illő – diplomával és nyelvtudással nem rendelkező személyt tett Mudra úr, akinek így mindösszesen bruttó 287 500 forinttal emelkedett a fizetése – állítja a volt szakszervezeti vezető. Arról nem is beszélve – fogalmazott Metes György –, hogy a „nagygépes” részlegvezetők keresnek olyan összeget, amennyit most az újdonsült részlegvezetőnek kiutaltak.Mudra István szerint éppen a szakszervezet nyomására tették meg idén második alkalommal azt a régóta áhított lépést, hogy a fizetéseket – a szűk lehetőségekhez képest – igyekeztek egymáshoz közelíteni, ugyanis még kisebb csoportok szintjén is egyenlőtlenségek voltak a bérekben.
Elkepesztő siker, állótapsos ünneplés a Hamupipőke bemutatóján