Buszlimuzin Suzuki módra

Hajdu Imre
2001. 07. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Suzuki évek óta a világ legnagyobb kisautógyártója, de az új Lianával a kompakt buszlimuzinok között is megpróbálják megvetni a lábukat. A kocsi jól sikerült, ám piaci esélye egyenes arányban áll majd az árával.Mióta a Suzuki idehaza igazi népautó lett, tengernyi tapasztalat van a kis japán kocsik megbízhatatlanságáról és elpusztíthatatlanságáról. A Suzuki jó híre pedig felbecsülhetetlen tőke lesz majd a márka kezében, amikor ősszel Magyarországon is bemutatja a Lianát, hiszen sok vásárlónak feltehetőleg már önmagában ez is elég lesz ahhoz, hogy évekre szóló döntést hozzon a kocsi mellett. Éppen ezért nagy kérdés, hogy mennyibe kerül majd az autó. A Swiftéhez és a Wagon R-éhez hasonlóan kedvező lesz-e az ára, avagy a japán importautók magasabb árszintjén árulják?Ha eltekintünk a pénzügyi megfontolásoktól, a Liana a maga kategóriájában az átlagos képességű autók között van. Nem a ma megszokott építési mód szerint készül, azaz a hosszához képest meglepően rövid a tengelytávja (a Baleno kombi padlólemezére építik). Ez egyben azt is jelenti, hogy az utastér hossza sem haladja meg a kategória átlagát, fölfelé azonban a magas építésnek köszönhetően nagy a tér. A Lianában hiába keressük az egyterű családi kocsikra jellemző variálhatóságot, a Suzuki új modellje e téren nem kínál többet egy kombinál. A hátsó három ülést egy összefüggő pad alkotja, nem pedig különálló ülések, s így az nem is vehető ki az autóból.A műszerfal digitális, ami érdekes megoldás ugyan, de gyakorlati haszna nincs. Ami a Lianát valóban kiemeli az átlagból, az a hibátlan összeszerelés és a kifogástalan minőség, illetve a szűk, de életképes motorpaletta. A nagyobb, 1,6 literes gép 103 lóerőt tud, sportos a hangja, és lendületesen mozgatja a Lianát – azaz hozza a papírformát. A menetteljesítmények a másik benzines, az alapmotornak számító 1,3 literes gép esetén már sokkal meglepőbbek. A kis lökettérfogatból kisajtolt 90 lóerő tiszteletet parancsoló teljesítmény, s a kis gép, ha nem is sportosan, de a hétköznapi igényeket könnyedén kielégítve lendíti előre a Lianát. Sőt a zajkomfort is nagyságrendekkel jobb, mint amilyet egy viszonylag nagy karosszéria, az 1,2 tonnás tömeg és a kis motor kombinációjától várnánk. Az 1.3-as teljesítményére a fogyasztása teszi föl a koronát: az átlag jóval hét liter alatt marad.A Liana tehát érdekes alternatíva lesz a kompaktautók között. Félig kombiszerű, félig buszlimuzinos építési módja, sajátos sziluettje már önmagában is kiemeli a tömegből, az 1.6-os motorhoz rendelhető automatikus váltó és állandó összkerékhajtás pedig unikummá teszi. Így lesz egy tömegmodellból rétegautó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.