A Suzuki évek óta a világ legnagyobb kisautógyártója, de az új Lianával a kompakt buszlimuzinok között is megpróbálják megvetni a lábukat. A kocsi jól sikerült, ám piaci esélye egyenes arányban áll majd az árával.Mióta a Suzuki idehaza igazi népautó lett, tengernyi tapasztalat van a kis japán kocsik megbízhatatlanságáról és elpusztíthatatlanságáról. A Suzuki jó híre pedig felbecsülhetetlen tőke lesz majd a márka kezében, amikor ősszel Magyarországon is bemutatja a Lianát, hiszen sok vásárlónak feltehetőleg már önmagában ez is elég lesz ahhoz, hogy évekre szóló döntést hozzon a kocsi mellett. Éppen ezért nagy kérdés, hogy mennyibe kerül majd az autó. A Swiftéhez és a Wagon R-éhez hasonlóan kedvező lesz-e az ára, avagy a japán importautók magasabb árszintjén árulják?Ha eltekintünk a pénzügyi megfontolásoktól, a Liana a maga kategóriájában az átlagos képességű autók között van. Nem a ma megszokott építési mód szerint készül, azaz a hosszához képest meglepően rövid a tengelytávja (a Baleno kombi padlólemezére építik). Ez egyben azt is jelenti, hogy az utastér hossza sem haladja meg a kategória átlagát, fölfelé azonban a magas építésnek köszönhetően nagy a tér. A Lianában hiába keressük az egyterű családi kocsikra jellemző variálhatóságot, a Suzuki új modellje e téren nem kínál többet egy kombinál. A hátsó három ülést egy összefüggő pad alkotja, nem pedig különálló ülések, s így az nem is vehető ki az autóból.A műszerfal digitális, ami érdekes megoldás ugyan, de gyakorlati haszna nincs. Ami a Lianát valóban kiemeli az átlagból, az a hibátlan összeszerelés és a kifogástalan minőség, illetve a szűk, de életképes motorpaletta. A nagyobb, 1,6 literes gép 103 lóerőt tud, sportos a hangja, és lendületesen mozgatja a Lianát – azaz hozza a papírformát. A menetteljesítmények a másik benzines, az alapmotornak számító 1,3 literes gép esetén már sokkal meglepőbbek. A kis lökettérfogatból kisajtolt 90 lóerő tiszteletet parancsoló teljesítmény, s a kis gép, ha nem is sportosan, de a hétköznapi igényeket könnyedén kielégítve lendíti előre a Lianát. Sőt a zajkomfort is nagyságrendekkel jobb, mint amilyet egy viszonylag nagy karosszéria, az 1,2 tonnás tömeg és a kis motor kombinációjától várnánk. Az 1.3-as teljesítményére a fogyasztása teszi föl a koronát: az átlag jóval hét liter alatt marad.A Liana tehát érdekes alternatíva lesz a kompaktautók között. Félig kombiszerű, félig buszlimuzinos építési módja, sajátos sziluettje már önmagában is kiemeli a tömegből, az 1.6-os motorhoz rendelhető automatikus váltó és állandó összkerékhajtás pedig unikummá teszi. Így lesz egy tömegmodellból rétegautó.
Magdeburg vagy Halle? Várostáblákkal tréfálkoznak, a rendőrség viszont nem nevet
