A nagy várakozással fogadott diákhitel igénybevételében a Magyar Posta a Diákhitel Központtal kötött megállapodás alapján a következő feladatokat végzi el: augusztus 16-tól a hiteligénylési adatlapot 2670 postán eljuttatja minden hallgatóhoz, majd szeptember 3-tól ezeket az adatlapokat összegyűjti – nyilatkozta lapunknak Kalmár István, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója.Azért ekkor, mert az adózásról szóló törvény módosítása szeptember 1-jétől lép hatályba. A postákon ellenőrzik a hiteligénylések személyes adatait, valamint a kétpéldányos csomag azonos és hiánytalan kitöltését. Az összegyűjtött adatlapok a Posta Elszámoló Központba kerülnek. Az adatbázist a Magyar Posta ezután átadja a Diákhitel Központnak.A diákhitel folyósításához szükséges egy olyan pénzintézet, amely a hitelben részesülők folyószámláit vezeti. Ennek a menete: a tranzakcióban szereplő bank megkapja a hitelek fedezetét jelentő összeget, majd a Diákhitel Központtól azt az adatbázist, amely tartalmazza, kinek és mennyit kell havonta folyósítani. Ezután a bank folyószámlát nyit a nevükre, valamilyen formában biztosítja a hitelösszeghez való hozzájutást. Elképzelhető: mindezt a Diákhitel Központ maga végzi el, és a hiteleket hagyományos módon, belföldi postautalványon, havonta juttatja el a címzetteknek. – Bármilyen megoldás születik, az idő mindenképpen sürget – mondta végül az elnök-vezérigazgató –, hiszen a megbízható és gördülékeny lebonyolítás jelentősen befolyásolja majd a nem elhanyagolható számú főiskolai és egyetemi diákság hangulatát.
Újabb ukrán dróntámadás: ismét kigyulladt az orosz olajfinomító
