Divathullám Párizsból

2001. 07. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kézenfekvő döntést hozott a Peugeot vezetősége, amikor kínálatuk egyik legdivatosabb és legsikeresebb darabját, a 206-ost választották új kupé-kabriójuk alapjául.Lendületben a PSA, a Peugeot-t és a Citroënt magába foglaló francia cégóriás. Az eladások mindkét márka esetében rekordokat döntenek, egyre több a tartósan és nem csak Franciaországban sikeres modell: például a 306-os utódja, a 307-es, amely azért nagyon fontos autó, mert az alsó középkategóriában, vagyis Európa legnépszerűbb szegmensében áll rajthoz.A 307-es mellett a Peugeot idén nyáron a 206 CC-vel irányítja magára a figyelmet. Érdekes döntés volt a cég részéről, hogy egy ilyen sportos, fiatalos és nyitható tetejű modellt még a tél előtt mutatott be, ám a döntés helyességét igazolja, hogy a 206 CC télen is teljes értékű autóként használható, hiszen acélteteje van, amely tökéletesen szigetel szél és nedvesség ellen egyaránt. Az ilyen tető mozgatásához persze speciális szerkezet szükséges, hiszen az acéltető nem hajtogatható össze olyan egyszerűen, mint a vászonból készült – még akkor sem, ha több darabból áll. A tetőmozgatást elektromotorok végzik, hasonlóan a Mercedes SLK-hoz. A villanymotorokat külön hangszigeteléssel látták el, ami nagyon igényes és egyedülálló megoldás. Gombnyomásra felemelkedik a csomagtartó fedele, a tető részei elválnak egymástól, és darabjai egymás felett a csomagtartóba simulnak. S ha már a csomagtartónál tartunk: zárt tetővel meglepően nagy, 410 literes a Peugeot raktere, s még akkor is 175 literes marad a csomagtér, ha a tető is itt van. A nagy poggyásztér azért is különlegesen jó eredmény, mert a kocsi hossza és szélessége szinte milliméterre megegyezik a hagyományos, ferde hátú változatéval, csupán a magasság – és ezzel együtt a fejtér – csökkent hat centit.Éppen a laposabb építés és a kisebb szabad magasság miatt a 206 CC sokkal sportosabbnak tűnik a sima 206-osnál. Agresszívebb a design is: mélyre húzott lökhárítók, légbeömlők a motorházfedélen és nagy kerekek adják a sportos megjelenést. A motorpaletta viszonylag szűk, hiszen a 206 CC-hez mindössze kétféle erőforrást kínálnak. Viszont mindkettő modern: az 1.6-os és a kétliteres gép is hengerenként négyszelepes, az előbbi 110, utóbbi 138 lóerős. A 206-oshoz képest még egy sor olyan műszaki változtatást hajtottak végre a kocsin, ami a dinamikus vezetést szolgálja. A nagyon sportos (167 lóerő) S16 modelltől vették át a teljes fékrendszert, valamint vastagabb stabilizátorokat szereltek a futóművekbe, hogy kanyarban biztosabb legyen az útfekvés. A karosszéria lemezei alatt pedig több helyen megerősítették a kocsi vázszerkezetét, hiszen a 206 CC kocsiszekrényének lehajtott tetővel sem szabad remegnie.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.