Folyamatban az aszfaltozás az M3-ason

Putsay Gábor
2001. 07. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az épülő M3-as autópálya Füzesabony–Tisza folyó közötti szakaszán a beruházók ebben a hónapban befejezik a földmunkákat, és a teljes területen megkezdődhet az aszfaltozás – mondta el tegnap Farkas László, a Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) vezérigazgatója Mezőcsáton. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek a Magyar Fejlesztési Bank Rt. által eljuttatott tőkemenynyiség az év végéig eléri majd az 54 milliárd forintot.A MAK tegnap üzembe helyezte a mezőcsáti aszfaltkeverő telepet, ahonnan óránként 180 tonna aszfaltot szállíthatnak a munkaterületekre. A mezőkövesdi telep igénybevételével együtt naponta 4000 tonna aszfalt kerülhet az útfelületre Füzesabony és a Tisza között. A MAK a harmadik telepet jövőre állítja fel Polgárnál. Farkas László elmondta: a Füzesabony és Polgár közötti, 61,5 kilométeres munkaterületen a teljes projekt 65 százalékával készülnek el az év végéig, ami annyit jelent, hogy a Tiszáig a teljes szakaszon lefektetik az aszfaltréteget. A Tisza-hídon a Magyar Hídépítő Konzorcium befejezte a híd cölöpözési munkálatait, jelenleg a pillérek építésén dolgozik. A konzorcium a híd acélszerkezeteinek behelyezését novemberben tervezi. A tiszántúli szakaszon szeptemberre fejezik be a töltések építését. Az M3-ashoz hasonlóan az eredeti ütemtervnek megfelelően halad az M7-es autópálya felújítása, illetve az Aliga– Zamárdi közötti jobb pálya építése. A konzorcium három nagy teljesítményű aszfaltkeverő gépet telepít Martonvásár, Lepsény és Polgárdi térségében, az általuk létrehozható napi 5000 tonnás kapacitás elegendő lesz az idei munkák igényeinek kielégítésére. Az útépítéshez szükséges anyagokat a konzorcium igyekszik a környékről beszerezni, hiszen így olcsóbban tudják a helyszínre fuvarozni. Az egyik ilyen anyagszállítóról, illetve alvállalkozóról, amely a közelmúltban nagy nyilvánosságot kapott, Farkas László lapunknak elmondta: a FEMOL 97 nemcsak most, hanem korábban, a 90-es évek elejétől folyamatosan részt vesz autópálya- és útépítéseken.A beruházásért felelős Nemzeti Autópálya Rt. eddig mintegy 30 milliárd forintot használt fel a gyorsforgalmiút-építésekkel kapcsolatos munkák kifizetésére. Lapunk információi szerint az év végéig összesen 54 milliárd forint áll majd az NA rendelkezésére, amelyből tőkeágon 40 milliárd forintot már megkapott az MFB-től, a többit év végéig folyósítják. Ezenkívül az NA hiteleket vehet fel, amelyre az MFB vállal garanciát.Mezőkövesden tartja augusztus 7-én kihelyezett ülését a kormány, ahol a gyorsforgalmiút-fejlesztés lesz napirenden.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.