Az épülő M3-as autópálya Füzesabony–Tisza folyó közötti szakaszán a beruházók ebben a hónapban befejezik a földmunkákat, és a teljes területen megkezdődhet az aszfaltozás – mondta el tegnap Farkas László, a Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) vezérigazgatója Mezőcsáton. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek a Magyar Fejlesztési Bank Rt. által eljuttatott tőkemenynyiség az év végéig eléri majd az 54 milliárd forintot.A MAK tegnap üzembe helyezte a mezőcsáti aszfaltkeverő telepet, ahonnan óránként 180 tonna aszfaltot szállíthatnak a munkaterületekre. A mezőkövesdi telep igénybevételével együtt naponta 4000 tonna aszfalt kerülhet az útfelületre Füzesabony és a Tisza között. A MAK a harmadik telepet jövőre állítja fel Polgárnál. Farkas László elmondta: a Füzesabony és Polgár közötti, 61,5 kilométeres munkaterületen a teljes projekt 65 százalékával készülnek el az év végéig, ami annyit jelent, hogy a Tiszáig a teljes szakaszon lefektetik az aszfaltréteget. A Tisza-hídon a Magyar Hídépítő Konzorcium befejezte a híd cölöpözési munkálatait, jelenleg a pillérek építésén dolgozik. A konzorcium a híd acélszerkezeteinek behelyezését novemberben tervezi. A tiszántúli szakaszon szeptemberre fejezik be a töltések építését. Az M3-ashoz hasonlóan az eredeti ütemtervnek megfelelően halad az M7-es autópálya felújítása, illetve az Aliga– Zamárdi közötti jobb pálya építése. A konzorcium három nagy teljesítményű aszfaltkeverő gépet telepít Martonvásár, Lepsény és Polgárdi térségében, az általuk létrehozható napi 5000 tonnás kapacitás elegendő lesz az idei munkák igényeinek kielégítésére. Az útépítéshez szükséges anyagokat a konzorcium igyekszik a környékről beszerezni, hiszen így olcsóbban tudják a helyszínre fuvarozni. Az egyik ilyen anyagszállítóról, illetve alvállalkozóról, amely a közelmúltban nagy nyilvánosságot kapott, Farkas László lapunknak elmondta: a FEMOL 97 nemcsak most, hanem korábban, a 90-es évek elejétől folyamatosan részt vesz autópálya- és útépítéseken.A beruházásért felelős Nemzeti Autópálya Rt. eddig mintegy 30 milliárd forintot használt fel a gyorsforgalmiút-építésekkel kapcsolatos munkák kifizetésére. Lapunk információi szerint az év végéig összesen 54 milliárd forint áll majd az NA rendelkezésére, amelyből tőkeágon 40 milliárd forintot már megkapott az MFB-től, a többit év végéig folyósítják. Ezenkívül az NA hiteleket vehet fel, amelyre az MFB vállal garanciát.Mezőkövesden tartja augusztus 7-én kihelyezett ülését a kormány, ahol a gyorsforgalmiút-fejlesztés lesz napirenden.
Arne Slot kiteszi a csapatból Szoboszlai Dominikot
