Hacsak lehet, sokkold a népet!

Hajdu Imre
2001. 07. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Renault újítókedve új modelljeinek sikerével arányosan nő. Az Avantime már annyira egyedi kocsi, hogy nem is határozható meg egykönnyen, micsoda valójában. Mi azért tegyünk erre egy kísérletet!Az utóbbi években számtalan új kategória született, majd amikor a józan ésszel kitalálható járműfajták elfogytak, jött ezek tetszés szerinti kombinációja. Elég, ha csak a szinte páratlanul népszerű szabadidő-autókra gondolunk, amelyek úgy néznek ki, mint egy terepjáró, de egy személyautó kényelmét nyújtják, és terepen már nem is boldogul el mindegyikük. A Renault maga is vezető szerepet töltött be e fejlesztés terén. A kompakt buszlimuzinok alosztályát ők alkották meg a Scénickel, s annak idején ők voltak az első európai gyártó, amely buszlimuzint készített (Espace, 1984).Az új évezred azonban még merészebb gondolkodást követel – gondolhatták a Renault-nál, amikor belefogtak az Avantime fejlesztésébe. Ebben az autóban ugyanis még több járműfajta, a nagy buszlimuzinok, a sportkupék és a luxusautók előnyeit igyekeztek ötvözni. Éppen ezért az Avantime-nak – bár a hatamas Espace buszlimuzin padlólemezére épül, és hossza is 4,64 méter – oldalanként csupán egy ajtaja van, mint egy sportkupénak. Igaz, ez az ajtó hatalmas, hiszen 1,4 méter hosszú. Ez a tervezés során jelentett is némi problémát a Renault mérnökeinek, hiszen egy ekkora ajtót például szűk parkolóban lehetetlen kinyitni. Speciális zsanérra volt szükség, ami az ajtó nyitásakor nemcsak oldalra, hanem előre is mozdul, így a nagy ajtó kisebb helyet foglal el, amikor kitárják.Az Avantime utastere a sportkupék és a luxusautók belső tereinek ötvözete. Hátul is nagyon erős az ülések kontúrja, így a kocsi gyakorlatilag négyszemélyes. A tér óriási, amit tovább erősít az üvegtető is, hiszen ez világossá, levegőssé teszi a belteret, ami nagyban növeli a térérzetet. A részleteket a legnagyobb gondossággal alakították ki, az anyagválasztás egyszerre újszerű és igényes. Luxus mellett tárolóhely is sok van a kocsiban, kesztyűtartóból például kettő is került a műszerfalba. A csomagtartó 530 literes, azaz hatalmas, és négy utas csomagjainak biztosan elég nagy.Az Avantime felszereltsége (még a bőrhuzat, a klíma és az automata váltó is széria) és erős motorjai a luxusautókat idézik. Az őszi piaci bevezetéskor a Renault más autóból már ismert háromliteres, V6-os benzinesével lesz kapható a kocsi, később egy kétliteres, 185 lóerős turbómotor is megjelenik a palettán. Mi a V6-ossal tettük próbára az Avantime-ot: a testes kocsi érezhetően kemény dió a 210 lóerős motornak, ami nem is elsősorban a dinamizmuson, hanem a nagy fogyasztáson érhető tetten, hiszen a gyár is 11 liter fölötti átlagról tájékoztatott. A futómű azonban jól teljesít, a magas építés ellenére az autó hihetetlenül stabil, a fékek harapnak, a rugózás komfortos.Az Avantime ősszel érkezik Magyarországra, itthoni ára egyelőre nem ismeretes; a németországi árakból kalkulálva azonban 10-12 millió forintra számíthatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.