A márciusi árvíz utáni gát- és közútépítés esetében nem- csak helyreállításról van szó, hanem területfejlesztésről, hiszen az érintett 180 kilométernyi úthálózat esetén a javítások helyett új aszfaltréteg kerül a burkolatra – hangsúlyozta Manninger Jenő politikai államtitkár tegnap Nyíregyházán, a felső-Tisza-vidéki árvízvédelmi rendszer fejlesztéséről és a beregi árvízkárok közúti helyreállításáról tartott sajtótájékoztatón. Az önkormányzati és állami utakban keletkezett árvízkárok mértéke eléri az 5,1 milliárd forintot. Az államtitkár elmondta: márciusban felmérték az utakban keletkezett károkat, de a beregi lakásrekonstrukciók miatt további útkárok várhatóak, amelyek helyreállítása pluszforrásokat igényel. A felújítások és újjáépítések szeptember 30-án befejeződnek, azonban a beregi házépítéseknél erősen igénybe vett önkormányzati utak helyreállítását ezután kezdik meg. Az árvízvédelmi rendszer kapcsán elhangzott: az idén harminc kilométernyi töltésfejlesztés történt, a beregi térségben idén 6,2 milliárd forintot fordítanak a költségvetésből a tavaszi árvíz során elpusztult gátak pótlására, illetve a megrongálódottak helyreállítására. A tervek szerint jövőre 31 kilométer töltésszakasz építésére 5,1 milliárd forintot fordítanak, 2003-ban pedig 32 kilométer töltésfejlesztést hajtanak végre 5,3 milliárdos értékben. A Felső-Tiszán, Vásárosnamény és Tiszabecs között, mintegy húsz kilométeren építik újjá a töltést, a megsérült gátakat 29 kilométeren kell kijavítani – jelentette be Manninger Jenő. Lapunk úgy értesült, hogy a Tisza jobb partján, Tarpa és Gulács között, valamint a Túr bal partján, Sonkád határában a megsérült, összesen tíz kilométernyi gátszakasz helyreállítása a végéhez közeledik.
Vitek Dárius vb-döntője szenzációsan indult, de aztán kitoltak vele
