Kecsegtető az angol légipiac

2001. 07. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Manchester 21 milliós lélekszámú körzete Anglia második legnagyobb ipari központja: az ország GDP-jének 35, míg az ipari termelés 40 százalékát adja. A körzetből az utóbbi években jelentősen megnőtt a hazánk felé irányuló üzleti forgalom, amely eddig többnyire csak londoni átszállással érhetett Budapestre. Az évi harmincezer utazó jelentős részét a két város között a Malév szeretné fuvarozni. Abban az esetben, ha ez így lesz, a július 1-jén indított manchesteri járat két év múlva nyereségesen üzemelhet – mondta el lapunknak Borsos György, a nagy-britanniai és írországi régió irodavezetője. A Budapest–London közötti forgalom mindkét nemzeti légitársaság számára jövedelmező, a British Airways és a Malév együttesen évi 400 ezer utast szállít a két város között. Ez a forgalom számotte-vően nem bővíthető, ugyanakkor az észak-angliai körzetből egyre nagyobb igény mutatkozott Budapest közvetlen úton való elérésére. Ezt a közelmúltban több utazási iroda is jelezte a Malév-képviseleteken – tette hozzá Borsos György. Manchester ugyanis közel található Waleshez, Skócia is hamar elérhető, az ottaniak pedig egyre több alkalommal utaznak közép- és kelet-európai városba.Mint azt a képviselő elmondta, alapvetően a szigetországból induló utasokra lehet számítani a Malév-járaton, ennek megfelelően alakították ki a menetrendet is: a gép este indul Budapestről és reggel Manchesterből. Az előzetes számítások szerint 18–20 százalékra futhat fel az üzleti utasok aránya, ebben az esetben pedig rentábilis lesz a járat. Az üzletemberek mellett a honi turistákra lehet számítani, akik ugyan nem töltenek hosszú időt egy-egy városban, ám az ottani jövedelmi viszonyok lehetővé teszik, hogy 2-3 napra az év bármely időszakában akár több alkalommal elutazzanak. Ugyancsak potenciális utasként jöhetnek szóba a Malév-gépeken – tette hozzá Borsos György – a Manchester környékén élő délkelet-európai vagy ázsiai munkavállalók, akik budapesti átszállással jutnak el Jugoszláviába, Albániába vagy Ukrajnába. A munkát vállaló utasok fuvarozásában természetesen konkurenciát jelent a Malévnek a cseh és a lengyel légitársaság, amely már fenntart közvetlen járatot Prága–Manchester, illetve Varsó–Manchester útvonalon, Budapestről azonban könnyebb elérni az Európa délkeleti részén fekvő államok fővárosait, például Szarajevót, Szkopjét vagy Szófiát.A hazánkból Angliába tartó turisták száma lényegesen kevesebb, mint a szigetországból érkezőké – mondja az üzletvezető –, ám Skócia és Wales jobb elérhetősége miatt e tekintetben is növekedésre lehet számítani. Borsos György hozzátette: a Malév üzletpolitikájában gyökeres változás, hogy az európai fővárosok mellett a nagyobb városokba is járatot indítanak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.