Az ország úthálózata sugaras felépítésű. Nem csupán Budapest irányában az, hanem a megyei központok felé is. Az egymástól légvonalban néhány kilométernyire fekvő települések lakói kulturált közúton hosszasan kénytelenek utazni.Kétpólusú a Győr-Moson-Sopron megye déli határán fekvő kisrégió. A tavaly várossá nyilvánított Pannonhalmának és a nemrégiben ugyancsak városi rangot nyert Tétnek egyaránt központi szerepe van. A köztük lévő távolság légvonalban alig húsz kilométer, mindez közúton több mint negyven kilométernyi utazást kíván. Ez gátolja a térség normális gazdasági, turisztikai és közösségi fejlődését – állítja a Sokoróaljai Önkormányzatok Térségfejlesztési Társulásának elnöke. Szabó Ferenc szerint mielőbb hozzá kell fogni a falusi ember életlehetőségeit meghatározó közlekedési infrastruktúra kiépítéséhez.A térségfejlesztési tanács elkészíttetett egy belső útfejlesztési tervet, amelyet ütemezetten szeretnének megvalósítani. Elismerik, hogy a kontinenst átszelő autópálya-rendszerek – amelyek ugyancsak megtörnek határainknál – szükségszerűen élveznek elsőbbséget. Ez azonban nem jelentheti azt, hogy a forrásaink által engedett ütemben ne készüljenek a keresztirányú hálózatok. Néhány kilométert évről évre haladhatnánk. Az ehhez szükséges pénz önkormányzati, megyei, illetve útalapforrásokból előteremthető. A szomszédos Burgenlandban például 70 évig folyt az ez irányú fejlesztés, de mára minden falut jó minőségű aszfaltcsík köt össze.
J. D. Vance hősként búcsúzott Charlie Kirktől
