Köznapi legendáink

2001. 07. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Merészség egy autóról kijelenteni, hogy jó esélye van a klasszikussá válásra, ám az Alfa Romeo 156 esetében aligha téved nagyot, aki ilyesmit állít. A középkategóriás modell 1998-ban Az év autója címet is elnyerte, s harmonikus arányaival, jól sikerült formatervével, technikájával ma is népszerű az Alfa-vásárlók körében.Az autóvásárlók gyakran kényszerülnek kompromisszumot kötni, amikor kiválasztanak egy modellt: vagy igazán élvezetes autót vesznek, aminek sportos rugózását és motorhangját nehezen viseli el a család – nem beszélve a helyszűkéről –, vagy polgári kocsit, ami már az utasoknak is megfelel, csak éppen semmi izgalmat nem nyújt. Az Alfa 156 bemutatásakor tapasztalható vásárlási láz azonban egyértelműen bizonyította, hogy létezik jó megoldás e dilemmára.A 156-osnak már a formaterve is lendületet ígér, ám ez a sportos kisugárzás inkább elegáns, mint agresszív. A tervezők apró trükkökkel érték el, hogy a négyajtós családi limuzin első pillantásra inkább kupénak tűnjön: jellegzetes geg a hátsó ajtók kilincsének elrejtése a C oszlop mellé, ami miatt a hátsó ajtók szinte eltűnnek az avatatlan szem elől. A mérnökök azonban szerencsére nem elégedtek meg a látvánnyal, így a 156-oshoz kitűnő futómű jár, s olyan motorpaletta, amelynek minden tagja képes megismertetni a vezetővel az Alfa-érzést.Bár az Alfa Romeo mindig autóinak sportosságára helyezte a hangsúlyt, a márkától a kombiforma sem idegen. Igaz, az Alfa ezt is kicsit másképp csinálja: az Alfa 156 Sportwagon sokkal inkább tűnik ötajtós, ferde hátú kocsinak, mint vérbeli kombinak. Ezt igazolják a számok is: a kombi csomagtartója még kisebb is, mint a limuziné – 380-nal szemben ez csak 360 literes. Mivel azonban a csomagtér a kiemelhető kalaptartó, a ledönthető hátsó üléstámla és a magasra nyíló ötödik ajtó révén sokkal jobban variálható, a Sportwagon kétségtelenül praktikusabb a limuzinnál. A kombik hagyományos mércéjével mérve az Alfa tehát szűkös ugyan, ám az olaszok nem is törekedtek arra, hogy a Opel Vectrához vagy Ford Mondeóhoz hasonló józan kocsikkal keljenek versenyre.A feszesre hangolt, de kényelmes rugózást biztosító futómű és a dinamikus, érces hangú Twin Spark motorok révén a 156 Sportwagon vezetése igazi élmény. Az ötajtós karosszéria persze felépítése folytán kevésbé áll ellen a csavarodásnak, mint a négyajtós, ám a Sportwagon torziós merevsége mindössze tíz százalékkal marad el a négyajtósétól, ami szintén hozzájárul a nagyszerű úttartáshoz, illetve ahhoz, hogy az utastér nagy tempónál is csendes marad.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.