A Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) az eredetileg meghatározott tervekhez képest egyetlen munkaterületen sincs lemaradva, az M3-as, az M7-es autópálya, illetve az M9-es autóút épülő szakaszait határidőre adják át. Az M7-es felújítás alatt lévő jobb pályája Budapest és Balatonaliga között ősszel készül el, Zamárdiig az újonnan épülő fél autópálya-szakaszt, így a teljesen rendbe hozott M7-est várhatóan a 2002. április 30-i határidő előtt adják át a forgalomnak – mondta tegnap lapunknak Turgyán Tamás, a MAK szóvivője. A kora tavaszi munkakezdéskor az M3-ason az időjárás okozta nehézségek miatt több hetet csúszott az építkezés, ezt a hátrányt a kivitelezők behozták. Turgyán hozzátette: nincs arról tudomása, hogy bármely autópálya esetében a konzorcium a határidők átütemezéséről tárgyalna a Nemzeti Autópálya Rt.-vel.Az M3-as Füzesabony–Polgár közötti szakaszán hamarosan befejezik a töltések építését, egyes területeken pedig megkezdték az aszfaltozást.Az M7-es autópályán az útépítés mellett jelenleg 45 átkelő, köztük a Sió-híd rekonstrukcióját végzik a kivitelezőcégek. Balatonaliga és Zamárdi között – ahol hiányzik a sztráda jobb oldala – a munkaterületet elválasztó szalagkorlátokat építették meg, a földmunkákat pedig az előző héten kezdték el. A Székesfehérvártól Budapest felé épülő harmadik sáv július 15-ig elkészül, így a jobb pályán a jövő hónapban már aszfaltoznak. Turgyán Tamás hangsúlyozta: Budapest és Balatonaliga között a felújított szakaszt az ütemtervhez képest igyekeznek hamarabb átadni, így az 2002. április 30. előtt megvalósulhat. Ugyanígy az M9-es autóút is időre elkészül.
J. D. Vance: Charlie Kirk hős volt
