Törvényességi, célszerűségi és eredményességi szempontok szerint vizsgálta meg az Állami Számvevőszék (ÁSZ) Budapest, Debrecen, Győr, Szeged és Miskolc tömegközlekedését. Kiderült: a fővárosi tömegközlekedést naponta 3,8 millió, a többi nagyvárosban pedig összesen 1,8 millió alkalommal veszik igénybe. A vidéki nagyvárosok közlekedési társaságainak eszközértéke eléri a 17,7 milliárd forintot, míg a BKV Rt.-é meghaladja a 188 milliárd forintot. Az ÁSZ megállapította: a BKV Rt. személyszállítási bevétele 2000-ben 58,3 milliárd forintot tett ki, amelyből a menetdíjbevétel 25,3 milliárd forint, a fogyasztói árkiegészítés 14,5 milliárd forint, az önkormányzati támogatás 18 milliárd forint, míg az állami támogatás félmilliárd forint volt – mondta Kovács Árpád, az ÁSZ elnöke. A vagyonfelélés megakadályozása miatt javasolják, a kormány kezdeményezze a közfeladatok ellátását közvetlenül szolgáló vagyon törzsvagyonná minősítését. A kormánynak meg kellene fontolnia a lakosságszámhoz vagy az utaskilométerhez kötődő normatív támogatási rendszer bevezetését azért, hogy a nagyvárosi személyszállítási szolgáltatásokat megfelelően tudják fejleszteni. A nagyvárosok önkormányzati kezelésben lévő tömegközlekedési vállalataira a vagyonfelélés és a járműpark fokozatos elöregedése a jellemző.Uglár László számvevőtanácsos elmondta: a közlekedési szolgáltatások minőségi mutatói Szeged kivételével nem javultak, a BKV Rt.-nél és a debreceni közlekedési vállalatnál csökkent a járművek keringési sebessége. A zsúfoltság Budapesten növekedett, míg a vidéki nagyvárosokban nem változott.Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter a témával kapcsolatosan közölte: szeptemberben a kormány elé kerülő, 2015-ig szóló közlekedési koncepció külön fejezetet szentel Budapest és környéke közlekedésfejlesztésének. Az ÁSZ megállapításaival egyetértenek, kezdeményezik a szükséges jogszabály-módosításokat.Ősszel elkezdik az autópálya-építés finanszírozásával kapcsolatos vizsgálatokat is. Ugyanakkor az ezzel foglalkozó ÁSZ-jelentés csak akkor kerülhet a nyilvánosság elé, ha pénzügyileg is lezárják a jövő évben Polgárig megépülő M3-as autópálya-szakasz munkálatait.
Magdeburg vagy Halle? Várostáblákkal tréfálkoznak, a rendőrség viszont nem nevet
