A másik utódszervezet a légiirányítást végző Hungarokontroll szintén jövő év januárjától látja el feladatát, ezzel a Ferihegyi repülőtér átalakítása lezárul, az LRI megszűnik – mondta el lapunknak Jenőfi György, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium gazdasági helyettes államtitkára. Az airportot – amely egyelőre az LRI-n belüli cég lesz – 20 millió forintos alaptőkével hozzák létre, ám működését jövő év elején egy jelentős, 25 milliárd forintos tőkeemelés után kezdi meg. A Hungarokontrollhoz hasonlóan a repülőtér üzemeltetését végző Ferihegy Airport is 100 százalékos állami tulajdonban marad. A gazdasági társaság igazgatóságának elnöke – mint arról korábban beszámoltunk – Gansperger Gyula lesz, egyben az ő feladatául határozták meg, hogy 2002. január 1-jéig dolgozza ki az rt. jövőbeni működésének tervét, alakítsa ki a menedzsmentet, ezek mellett rendezni kell a másik utódszervezettel a vagyonmegosztás kérdéseit. A Hungarokontroll megalakulásával kapcsolatos feladatok ellátásával Mudra Istvánt, az LRI légiforgalmi igazgatóhelyettesét bízta meg korábban Fónagy János miniszter. Jenőfi György elmondta, hogy a Hungarokontrollnak két új épületet hoznak létre: az adminisztráció, illetve a légügyi igazgatás számára épülő központokat kétmilliárd forintért építik meg és 2002 végéig adják át.
A gazdasági társaság megalakulásával lehetőség nyílik a tőkebevonásra, az elkövetkező öt évben
60-70 milliárd forintos beruházásra lehet számítani a Ferihegyi repülőtéren – tette hozzá a helyettes államtitkár.
Sallai remek megmozdulása után teljes összeomlás: kitömték a Galatasaray csapatát a BL-ben
